Volkswagen ID.7, test pe 9000 de km: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Volkswagen ID.7, cel mai mare dintre modelele familiei ID, a făcut parte din EUROCHARGE. L-am testat 9.000 de kilometri pe ruta București - Lisabona - București, iar acum vă prezentăm raportul complet despre autonomie, consum și costuri de încărcare.

Volkswagen ID.7 este cel mai proaspăt model electric disponibil în gama constructorului german. Poți să-l comanzi atât în versiune sedan, cât și sub formă de break, iar rolul său e bine stabilit în structura gamei ID: e capul familiei, vârful de lance.

Un Volkswagen ID.7 în versiune cu un motor electric de 286 CP și baterie de 77 kWh a făcut parte din EUROCHARGE, turul în care am pornit din București și am traversat Europa până la Lisabona și înapoi. Mai jos găsești detalii complete despre autonomia reală, consumul real, costurile de încărcare și cât timp am petrecut la stații.

Volkswagen ID.7: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Costul mediu per kWh este cuprins între 0,39 – 1 EUR, iar costul mediu per kilometru este cuprins între 0,09 – 0,18 EUR. Costurile sunt menționate ca interval întrucât acestea variază în funcție de aplicația folosită/de abonamentul fiecărui utilizator.

Impresiile celor care au condus Volkswagen ID.7 în EUROCHARGE by Schaeffler

Constantin Ciobanu (AUTOCRITICA / Adevărul Auto)

Luând ca reper ID.4, pot spune că ID.7 reprezintă un semnificativ salt pentru VW. În primul rând raportez că m-am intersectat cu o mașină extrem de coerentă și omogenă ca mesaj general. Jos pălăria pentru setarea suspensiei, în condițiile în care acest detaliu reprezintă una din provocările majore ale oricărei electrice.

O suspensie care filtrează excelent, oferă un confort foarte bun și un control decent al volumelor. Și iarăși plăcut impresionat de feedback-ul audio primit de la suspensie și trenul de rulare, nu ai acea senzație de tortură mecanică provocată de fireasca masă a unei electrice. Aici fiind vorba de 2.120 kg.

Impresionat de spațiu, de calitatea materialelor și a asamblării. Mici incongruențe ergonomice – aici aș vrea să arăt cu degetul spre limitarea de a acționa geamurile laterale față sau selectarea celor spate și apoi acționarea lor. 

Dinamic am regăsit o mașină pașnică, care își dorește să călătorească relaxată împreună cu ocupanții. 

Pentru un verdict asupra autonomiei, aștept prima etapă serioasă ca număr de km, după cei 166 rulați până acum nu pot spune că mi-am construit o imagine clară.

Adi Dima (eblogauto)

Te-ai gândit vreodată să străbați Europa cu familia într-o mașină electrică? VW ID.7 îți dă impresia că ar fi modelul potrivit pentru o astfel de aventură. O suspensie care absoarbe cu ușurință puținele denivelări ale drumurilor din Austria? Există. Un habitaclu insonorizat pentru ca puținul zgomot exterior să nu deranjeze ocupanții? Există. Un consum de circa 19 kWh/100 km chiar și atunci când rulezi pe autostrăzi și climatizarea lucrează din greu pentru că afară sunt 5 grade Celsius? Există. Un preț pe măsură? Există și el, din păcate.

Tot la secțiunea „din păcate” voi enumera și controalele neergonomice ale geamurilor și climatizării. Vă provoc să reglați climatizarea în același timp cu volumul utilizând zona sensibilă la atingere de sub tabletă. Nici controalele de pe volan nu pot spune că mă încântă, dar per total, ID.7 îți dă acea siguranță pe care o dorești de la o mașină electrică – ai impresia că ai putea merge mii de kilometri fără să ai vreo secundă panica încărcării. Și, colac peste pupăză, mai ai parte și de confort demn de un Audi.

Mihai Vasilescu (mihaivasilescu.ro)

M-am jucat două zile cu Volkswagen ID.7 și mi-a plăcut foarte mult să fac asta. Dar s-o luăm cu începutul.

Pentru că atunci când vine vorba despre mașini electrice, prima întrebare pe care o primești este „cât ține bateria?”, o să încep răspunzând la ea. N-aș fi început cu asta dacă ID.7 nu m-ar fi făcut să ridic o sprânceană la modul apreciativ. Nu știu cum au reușit nemții, dar sistemul de recuperare a energiei pe mașina asta este foarte eficient. Poate că nu mi-aș fi dat seama dacă n-o conduceam imediat după Renault Scenic, care are și ea un sistem foarte bine pus la punct de recuperare a energiei.

Dar așa, am putut să constat exact cât de bine face treaba asta ID.7, care este aproape în aceiași parametri cu Scenic, doar că fiind mai greu cu vreo 300 de kg, înseamnă că recuperează energia mai eficient.

Pe scurt, m-am jucat două zile cu ea. Am mers și pe autostrăzi, și pe șosele normale, și pe drumuri de munte șerpuite, am urcat, am coborât, am mers în toate modurile de rulare posibile, iar mașina asta nu a coborât o clipă sub 400 de km autonomie. 

În prima zi a avut un consum mediu de 19,1 kWh/100 km și o autonomie reală de 403 km, iar în a doua un consum mediu de 16,1 kWh/100 km și o autonomie reală de 478 km (dovada mai jos). Nu sună rău absolut deloc, nu?

Acum, că am terminat cu „cât ține bateria?”, o să vă mai spun că-mi place cum arată mașina asta. Îmi place chiar mult. Am condus ID.4 și ID.5, dintre generațiile anterioare de ID, dar niciuna nu m-a dat pe spate din punct de vedere estetic. Ceea ce nu pot spune și despre ID.7. 

Mașina este foarte frumoasă, nemții au fost foarte inspirați când au renunțat la forma aia de SUV compact și-au trecut la cea de berlină. Le-a ieșit tot o mașină de familie, dar mult mai mișto. Nu dați cu pietre, e părerea mea, e subiectivă, știm cu toții (mai ales cei cu neveste urâte 🙂 ), că frumusețea stă în ochii privitorului. 

Julius Constantinescu (Digital storyteller)

Să scrii un review auto după ce ai condus mașina respectivă poate în general oricine, așa că astăzi la Autocritica voi încerca ceva mai puțin convențional: un scurt review la ID.7 scris de pe scaunul din dreapta. Și ca să ridic ștacheta chiar mai sus de atât, să vă spun că nici măcar nu eram treaz, am dormit ca un sas. 

Trei lucruri m-au ajutat să fac o amiază memorabilă în ID.7, și o să le luăm pe rând. În primul rând scaunul ergoActive, extrem de confortabil (are și 12 funcții de masaj, inclusiv una de uscare a tricoului în caz că transpiri, dar n-am avut nevoie de masaj, că-mi picau ochii-n gură oricum).

A ajutat foarte mult și spațiul de la picioare, în ID.7 te simți ca-n avion când prinzi loc la Exit (pentru milionari: te simți ca-n avion la voi acolo, după perdeluță, la business class). Iar al treilea prieten al unui somnic de calitate în ID.7 e suspensia adaptivă dată pe modul Confort, care pe o autostradă netedă îți dă senzația că ai adormit pe saltea în piscină, dar fără neliniștea aia că o să te trezești ars de soare. 

Cam atât azi din ID.7, revin după ce dorm și pe bancheta din spate.

Bogdan Grigorescu (AutoExpert)

Bună ziua! Permiteți să raportez: tocmai am aflat cum se simte confortul suprem. Volkswagen ID.7 este, de departe, cel mai confortabil automobil de până la 65.000 de euro pe care-l poți cumpăra. În primul rând, datorită suspensiei adaptive care filtrează impecabil denivelările când se află în cea mai comodă setare.

Apoi, grație spațiului uriaș din spate. În sfârșit, pun umărul și scaunele ergoActive comode, cu masaj integrat, și astfel toată călătoria devine o experiență supremă. “Sigur, până se termină bateria”, ai fi tentat să spui. Te contrazic, pentru că vacanța se prelungește și la priză. ID.7 se încarcă extrem de rapid, cu până la 190 kW, dar nu doar pe hârtie, ci și în realitate, iar autonomia reală s-au situat mereu între 400 și 500 km, pentru că este extrem de aerodinamic, având un Cx de 0,23. Inutil să-ți spun, și zgomotul interior este minim, turbulențele de aer lipsind aproape cu desăvârșire.

Doar lapte și miere? Nu chiar. Mi-ar fi plăcut butoane fizice pe bord și pe volan, ca să nu bâjbâi mereu când caut funcții de confort sau când setez pilotul automat și mi-ar fi plăcut ca ștergătoarele să fie comandate din dreapta volanului, nu din stânga, de pe maneta semnalizării. Clar, e nevoie de obișnuință ca să te împrietenești pe deplin cu germanul. Dar te avertizez: obișnuința creează dependență, confortul – la fel, iar o mașină relaxantă ca în ID.7 nu mai găsești în gama asta de preț!

Tibi Buzdugan (electromobilitate.com

Când mergi cu ID7, te simți ca într-un nor. Ești izolat fonic foarte bine de lumea de afară, iar spațiul e generos — chiar dacă te nimerești în spatele cuiva de 1,9 m, tot găsești loc să te întinzi. Portbagajul este suficient de mare cât să iei tot șifonierul cu tine. Pe distanțe lungi, o să apreciezi suspensia adaptivă excelentă, demnă de o mașină premium. Sigur, în modul Comfort, mașina poate părea un vapor în curbe, dar poți oricând să o rigidizezi dacă vrei să simți mai multă stabilitate. Scaunele sunt extrem de comode, având inclusiv multe funcții de masaj. După 1200km într-o zi nu am avut nicio problemă.

Pe autostradă, mașina se comportă destul de bine, cu o autonomie de vreo 350 km între încărcări, dacă nu vrei să forțezi nota. Pe drumuri mai lente, poți ajunge undeva între 450 și 500 km. Viteza de încărcare e destul de bună, mai ales dacă bateria scade sub o treime. Și, surprinzător, chiar și după 80%, încărcarea rămâne destul de rapidă, așa că poți ajunge la 100% fără să pierzi mai mult de 50 minute.

Dar, din păcate, ID7 vine cu unele din micile neajunsuri ale fraților săi mai mici. Lipsa butoanelor fizice de pe volan și utilizarea celor capacitive este o rețetă sigură pentru a face câteva mișcări greșite – ori dai muzica mai tare, ori dereglezi pilotul automat, ceva sigur se va întâmpla până te înveți sa ții volanul foarte din exterior. Ștergătoarele au și ele un mod aparte de acționare, dar poate te obișnuiești cu ele. Ceea ce e cu adevărat bizar pentru o mașină din această clasă e lipsa unui indicator de lichid pentru parbriz. Iar pilotul automat adaptiv e foarte eficient și capabil… în 99% din cazuri. Din când în când, GPS-ul îți face o mică festă și frânează brusc, anticipând o intersecție sau un sens giratoriu care nu există.

Andrei Barbu (MotorVlog TV)

Volkswagen ID.7 este, fără îndoială, la el acasă pe autostradă în Germania. Parcurgând mulți kilometri, la viteze mari, cu un consum excelent. Este un altfel de mașină electrică, fie și doar prin faptul că nu e un SUV. Este un sedan mare, cu o suspensie excelentă, cu scaune ergonomice, cu antifonare superbă și cu o ținută de drum ideală pentru distanțe lungi. Un altfel de Passat. Mai silențios, mai rafinat, mai eficient. L-am condus pentru aproape 850 de kilometri, din Dijon până în Salzburg, am stat în “STAU”, m-am mișcat rapid pe autostradă și am încărcat la fel de rapid când a fost cazul. Mi-a plăcut și cred că la pentru deplasările cele mai lungi, ID.7 ar putea fi o alegere înțeleaptă, dacă vrei un sedan electric.

Alin Ionescu (Mașinistul)

În sfârșit! O mașină născută în vremurile noastre care pune confortul pe primul plan, înaintea unei ținute de drum agile. Volkswagen ID.7 este deja supranumit „Passatul electric”. Deși i s-ar potrivi mai bine „Phaetonul zilelor noastre”. Pentru că există mașini de lux de două, chiar de trei ori mai scumpe, care nu rulează atât de confortabil. Este surprinzător că ID.7 nici măcar nu are suspensie pneumatică, ci una clasică, cu arcuri de oțel. Secretul stă în amortizoarele adaptive, disponibile opțional, care, în modul confort, lasă mașina să pufăie ca un Rolls. Poate că exagerez un pic, dar la nivel de ținută de drum, acest VW nu e departe de cele mai scumpe limuzine din lume.

Și nici nu se conduce rău. Da, caroseria se înclină, se simte o mașină grea, dar este echilibrată, previzibilă, iar direcția este foarte precisă. Motorul electric de 282 CP care antrenează puntea spate oferă toată puterea de care este nevoie la un ritm de condus normal (cu depășiri și tot tacâmul), însă cu bateria de 77 kWh, ID.7 este ușor deficitar pe partea de autonomie. Poate ar fi mai potrivită configurația cu bateria mare, de 86 kWh, care eliberează tot potențialul de mașină pentru drumuri lungi al acestui Volkswagen. 

Pentru că în rest, are toate atuurile unui automobil transcontinental. Spațiul interior este extrem de generos, o consecință a ampatamentului care măsoară aproape trei metri. Antifonarea este excelentă, poziția la volan, confortabilă, iar scaunele sunt dumnezeiești. Pentru că la fel ca suspensia, scaunele lui ID.7 (în cazul în care se optează pentru cele opționale, ergoactive) se pot compara cu cele din cele mai luxoase automobile. Pe lângă construcție și formă atent studiate și materiale de calitate, acestea dispun de încălzire, ventilație și masaj. Funcția de masaj este complexă, acționând atât asupra spătarului, cât și pe șezut, cu diferite moduri de lucru care variază amplitudinea, viteza și fermitatea. Scaunele ErgoActive sunt extraordinare în orice situație, dar mai ales la drum lung – în special pentru cei care au probleme cu spatele. Peste 800 km parcurși într-o singură zi? Chiar nu se simt în ID.7.



Volkswagen ID.7 poate fi contractat în regim de închiriere pe termen lung pentru persoane juridice (Leasing Operațional) prin serviciul Autonom Business Green.

Costul lunar al închirierii mașinii testate de noi în EUROCHARGE este de 1141 euro/lună plus TVA (fără avans) și include utilizarea mașinii (10.000 de kilometri pe an), RCA, CASCO, rovinietă, revizii, anvelope de vară și de iarnă, mașină la schimb 15 zile/an, asistență națională rutieră nelimitată.

Fișa tehnică a mașinii care ne-a însoțit în EUROCHARGE by Schaeffler

Logo Volkswagen

Volkswagen ID.7 Tourer

BEV 77KWH 210 KW PRO TOURER AUTO

de la 53.043 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
286 CP
Cuplu maxim sistem
545 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
spate
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
286 CP
Cuplu maxim electric
545 Nm
Baterie
Capacitate brută
82.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
11.0 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
6.6 s
Viteză maximă
180 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
14,4 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
605 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4961 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1862 mm
Înălțime
1551 mm
Ampatament
2971 mm
Volum portbagaj
605 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1714 litri
Masa proprie
2199 kg
Siguranță
Rezultat
5 stele
Preț
Preț de pornire model
53.043



este un proiect susținut de SCHAEFFLER

Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge

Green Partner
Autonom

Stații de încărcare
MOON România

Pus pe șosea de
Michelin

Tehnologizat de
Server Config