Skip to content
Feature
Feature
Tesla, aproape de milion: Model 3 și Y trag corabia americană Tesla a vândut 890.000 de mașini în prima jumătate a anului, iar asta e o dovada că strategiile constructorului american de a convinge publicul au dat roade. Analiză la final de semestru.
Seat vs Cupra: când așchia sare mai departe de trunchi Acum cinci ani, CUPRA era doar un nume pentru modelele SEAT puternice. Astăzi, CUPRA e o marcă de sine stătătoare gata să muște și mai tare din brandul din care s-a desprins.
Strania poveste a mărcii SIMCA Un producător auto cu origini italiene, ascuns sub nume francez, măcinat de Chrysler și mai apoi dispărut sub criza financiară a Peugeot-Citroën-Talbot. Povestea SIMCA. Cornel Șocariciu
22.06.2023
Renault Rafale: noul SUV-coupé devine vârful de gamă al mărcii Renault Rafale este un SUV coupe de segment mediu care introduce o serie de noutăți estetice și tehnice în gama producătorului și devine cel mai performant model al mărcii datorită unei versiuni de 300 CP.
Cea mai vândută mașină din Europa: cum a ajuns Dacia Sandero să se bată cu Tesla Model Y Dacia Sandero are șanse mari ca la finalul anului să devină cel mai bine vândut model din Europa.
Noul vârf de gamă: Dacia devine “Extreme” Versiunea de echipare Extreme a surprins plăcut pe toată lumea, la momentul lansării ei, în urmă cu aproape un an. Dacia a extins-o acum pe toată gama.
Piața auto din România în primul trimestru: schimbare de lider în segmentul mărcilor de import Piața auto din România a început anul cu o creștere de 27,7%. Care au fost modelele preferate de românii care au cumpărat mașini noi în primul trimestru, ce producători au bifat cele mai importante creșteri, dar și ce electrice au fost în topul vânzărilor? Găsești răspunsurile într-o analiză completă a intervalului ianuarie-martie.
Efectele scăderii prețurilor modelelor Tesla: record absolut de vânzări, dar profit aproape înjumătățit În ultimele luni, Tesla a tot tăiat din prețurile modelelor sale, iar strategia aceasta a ajuns din nou subiect aprins de discuție. Și totuși, dincolo de decizia mărcii se află realitatea câștigurilor și a pierderilor. Analiza lor la finalul primului trimestru.
Noua generație Mercedes-Benz Clasa E: digitalizarea confortului Mercedes-Benz a lansat o nouă generație Clasa E: caroserie cu trei volume cu mici tușe preluate de la rudele electrice și interior digital până în măduva TikTok-ului. Am fost la uzina din Sindelfingen să descoperim noutățile celui mai recent Clasa E. Cornel Șocariciu
25.04.2023
Baader-Meinhof: Gherila cu roți bavareze Care e mașina perfectă pentru o grupare teroristă? Depinde pe cine întrebi. În Germania anilor '70, de exemplu, definiția era simplă: BMW.
Electricity: O vizită acasă la Megane electric Am vizitat uzina Renault din localitatea franceză Douai pentru a descoperi cum se produce compacta electrică Megane E-Tech. În curând, la Douai se vor produce doar mașini electrice, printre care și modelul de oraș Renault 5, dar și bateriile Li-Ion la o uzină Gigafactory aflată în construcție.
Noul Ford E-Transit Courier: prima mașină electrică de serie produsă în România Ford a prezentat noul E-Transit Courier, primul model electric de serie care va fi produs în România. Modelul va fi asamblat la fabrica din Craiova începând cu 2024.
Vânzări record pentru Dacia în primele două luni: 109.000 de unități și creștere de 40% Dacia a avut un start de an bun. Vânzările mărcii de la Mioveni au atins un nivel record pentru lunile ianuarie și februarie (109.397 de unități), iar în ritmul afișat până acum, sunt șanse mari ca 2023 să devină cel mai bun an din istoria companiei.
Noul Renault Espace: Metamorfoza Espace nu moare, ci se transformă. Chiar dacă segmentul automobilelor de tip monovolum aproape că a dispărut, Renault refuză să scoată din ofertă un model legendar ca Espace. Pentru a șasea generație, acesta s-a metamorfozat din monovolum în SUV cu șapte locuri. Dragoș Băltățeanu
28.03.2023
Grupul Volkswagen sub lupă: ce marcă vinde mai mult și ce brand generează cel mai mare profit În 2022, cele 12 branduri aflate sub umbrela Grupului Volkswagen au vândut aproape 8,5 milioane de vehicule. Am luat fiecare producător în parte ca să vedem care vinde cel mai mult și care aduce în conturile grupului cel mai mare profit.
Povestea piloților de Formula 1 Ernst Loof și Marco Apicella: cariere până în primul viraj Ernst Loof și Marco Apicella sunt doi piloți ale căror cariere nu s-au intersectat. Și totuși au ceva în comun: n-au parcurs niciodată un tur complet într-un Mare Premiu de Formula 1. Povestea piloților cu cele mai scurte apariții în Marele Circ. Cornel Șocariciu
16.03.2023
Anvelope fără aer: de la ideea care a ajuns pe Lună la prototipurile de azi În ultimii ani am văzut o serie de concepte ale unor anvelope fără aer. Care sunt producătorii care vor să aducă pe piață astfel de pneuri și motivele care susțin ideea din spate? Cornel Șocariciu
14.03.2023
În culisele centrului de design Dacia: Duster 3 e gata, noul Spring și un viitor model Alpine sunt în lucru Am fost în centrul de design Dacia ca să aflăm noutățile pe care le pregătește constructorul de la Mioveni. Viitorul Duster e gata deja, în timp ce designerii trag de liniile viitorului Spring, dar și de tușele unui nou model Alpine.
Piața de electrice la început de an: Spring-mania continuă, dar apar vedete noi Înmatriculările de mașini electrice din România au crescut consistent în primele două luni ale anului. Dacia Spring rămâne modelul electric preferat al românilor, însă apar noi vedete venite din Europa.
Bridgestone Turanza 6: ploaie de vară Rolul unei anvelope e să lupte pentru aderență. Doar că lucrurile se complică atunci când sub cele patru pete de lățimea unei palme e multă apă. Și fix acest aspect a fost tratat cu seriozitate de noua Bridgestone Turanza 6. Cornel Șocariciu
03.03.2023
Povestea Aston Martin: centenarul și încă o zecime Dacă în anii '60 s-ar fi acordat premii pentru popularitate, Aston Martin ar fi fost în top, asta datorită seriei James Bond, dar și mulțumită succesului din motorsport. În schimb, din punct de vedere financiar, lucrurile au fost mai complicate decât crezi. În 2023, Aston Martin a împlinit 110 ani de la înființare, iar aceasta este povestea mărcii. Cornel Șocariciu
02.03.2023
Printre aburi: povestea primei curse ilegale Prima cursă între două vehicule motorizate a avut loc în 1867. Și nu doar că n-a avut la start mașini cu motoare cu ardere internă - așa cum probabil ți-ai fi imaginat -, dar nici legală nu a fost. Cornel Șocariciu
27.02.2023
Dacia încasează mai mulți bani decât Ferrari: profiturile mărcii, bulgărele de aur al Grupului Renault Anul trecut, Dacia a vândut aproape 600.000 de mașini. Asta înseamnă venituri de aproape 10 miliarde de euro, dublu față de cât a colectat Ferrari, spre exemplu. O analiză despre cât de importantă este marca de la Mioveni pentru Grupul Renault și despre câți bani pune în balanța contabilă a francezilor.
Ford F-150: Iubitul Americii Ford F-150 e, de niște zeci de ani, cel mai vândut vehicul din America. Dar aisbergul continuă mult mai adânc de-atât.
Parcul auto al României: radiografia unei țări în care dieselul și mașinile de peste 20 de ani sunt la putere Avem pe șosele peste 10 milioane de vehicule, un prag pe care România l-a depășit pentru prima dată în 31 decembrie 2022. Chiar dacă pare mare, valoarea raportată la numărul de locuitori este una dintre cele mai scăzute din Europa.
Navigare știri
Autocritica folosește fișiere de tip cookie pentru a se asigura că experiența ta pe acest site este perfectă. Nimic ieșit din comun, e o practică generală pe orice site din lume. Dacă ești de acord, continuă navigarea. Ok Privacy policy