


ROCHARGE 2023: Vechiul, noul și puntea dintre ele
În ziua 8 din ROCHARGE by Vitesco Technologies am trecut munții spre Piatra Neamț. Cumpătat. Și la deal, și la vale.

Dacia aleargă sus: de la Mioveni în Champions League-ul alergării montane
Am fost la cursa Dacia UTMB Mont-Blanc nu ca să n-o faci tu, ci ca să-ți povestesc cât e de mișto să alergi pe munte.

Salonul Auto de la Munchen: principalele lansări
Concepte precum Volkswagen ID. GTI, BMW Vision Neue Klasse sau Mercedes-Benz Concept CLA au ținut capul de afiș la Salonul Auto de la Munchen, în timp ce Renault s-a infiltrat cu Scenic E-Tech Electric.

Renault Scenic E-Tech Electric: 620 de kilometri pentru drumuri în familie
Renault continuă extinderea gamei de modele electrice cu compacta de familie Scenic E-Tech Electric, disponibilă în versiunea de top cu motor de 220 de cai putere și autonomie de 620 de kilometri.

Audi și Volkswagen la Salonul Auto de la Munchen: electrice din viitor
Am fost la Salonul Auto de la Munchen nu ca să n-o faci tu, ci să văd premierele mărcilor aflate în Grupul Volkswagen. Electricele au ținut capul de afiș.

Mercedes-Benz C 111: experimente în era non digitală
Seria experimentală Mercedes-Benz C 111 a trezit pasiuni în rândul fanilor mărcii germane. Acum, nemții aduc în secolul 21 ideea din spatele lui C111 și o pun pe electricul Vision One-Eleven.

În culisele primului Mini electric de curse: Creierul lui Mimi
La trei ani de existență ai lui Mimi, primul MINI Cooper SE de curse din lume, facem un arc peste timp și ne uităm la ce s-a schimbat.

Ce pierde și ce câștigă Renault prin noul acord cu Nissan: putere vs bani
Renault și Nissan au semnat un nou acord de colaborare gândit să echilibreze balanța forțelor în cadrul Alianței.

Porsche 911 S/T: În numele istoriei
Motor de 4.0 litri aspirat de pe GT3 RS, cutie manuală și doar 1380 de kilograme: Porsche 911 S/T e un omagiu aniversar adus unei versiuni istorice a modelului german

Goodwood Festival Of Speed 2023: în inima aristocrației
Am fost la Goodwood Festival of Speed, o Mecca pentru iubitorii de mașini, nu ca să n-o faci tu, ci ca să te conving că trebuie să-ți pui evenimentul ăsta în calendar.

Din culisele Dacia: cum se adaptează marca la evoluția pieței și la presiunea prețurilor
Cu Xavier Martinet, vicepreședintele de marketing Dacia, într-o discuție despre vânzări, schimbările pieței, strategie de preț și mutarea Spring în Europa.

Povestea Saab: de la avioane la mașina aerodinamică
Saab, celebrul constructor suedez de automobile, nu mai este printre noi din 2012. După o perioadă tulbure în cadrul General Motors și un ping-pong final cu numele mărcii, Saab a intrat în istorie.

Piața auto din România în primul semestru: luptă în 5 pentru un loc pe podium
Piața auto din România a terminat prima jumătate a anului cu o creștere de peste 25%. Care au fost modelele preferate de români, ce producători au avut cele mai importante creșteri, dar și ce electrice au fost în topul vânzărilor? Toate răspunsurile, într-o analiză completă a primului semestru.

Tesla, aproape de milion: Model 3 și Y trag corabia americană
Tesla a vândut 890.000 de mașini în prima jumătate a anului, iar asta e o dovada că strategiile constructorului american de a convinge publicul au dat roade. Analiză la final de semestru.

Seat vs Cupra: când așchia sare mai departe de trunchi
Acum cinci ani, CUPRA era doar un nume pentru modelele SEAT puternice. Astăzi, CUPRA e o marcă de sine stătătoare gata să muște și mai tare din brandul din care s-a desprins.

Strania poveste a mărcii SIMCA
Un producător auto cu origini italiene, ascuns sub nume francez, măcinat de Chrysler și mai apoi dispărut sub criza financiară a Peugeot-Citroën-Talbot. Povestea SIMCA.

Renault Rafale: noul SUV-coupé devine vârful de gamă al mărcii
Renault Rafale este un SUV coupe de segment mediu care introduce o serie de noutăți estetice și tehnice în gama producătorului și devine cel mai performant model al mărcii datorită unei versiuni de 300 CP.

Cea mai vândută mașină din Europa: cum a ajuns Dacia Sandero să se bată cu Tesla Model Y
Dacia Sandero are șanse mari ca la finalul anului să devină cel mai bine vândut model din Europa.

Noul vârf de gamă: Dacia devine “Extreme”
Versiunea de echipare Extreme a surprins plăcut pe toată lumea, la momentul lansării ei, în urmă cu aproape un an. Dacia a extins-o acum pe toată gama.

Piața auto din România în primul trimestru: schimbare de lider în segmentul mărcilor de import
Piața auto din România a început anul cu o creștere de 27,7%. Care au fost modelele preferate de românii care au cumpărat mașini noi în primul trimestru, ce producători au bifat cele mai importante creșteri, dar și ce electrice au fost în topul vânzărilor? Găsești răspunsurile într-o analiză completă a intervalului ianuarie-martie.

Efectele scăderii prețurilor modelelor Tesla: record absolut de vânzări, dar profit aproape înjumătățit
În ultimele luni, Tesla a tot tăiat din prețurile modelelor sale, iar strategia aceasta a ajuns din nou subiect aprins de discuție. Și totuși, dincolo de decizia mărcii se află realitatea câștigurilor și a pierderilor. Analiza lor la finalul primului trimestru.

Noua generație Mercedes-Benz Clasa E: digitalizarea confortului
Mercedes-Benz a lansat o nouă generație Clasa E: caroserie cu trei volume cu mici tușe preluate de la rudele electrice și interior digital până în măduva TikTok-ului. Am fost la uzina din Sindelfingen să descoperim noutățile celui mai recent Clasa E.

Baader-Meinhof: Gherila cu roți bavareze
Care e mașina perfectă pentru o grupare teroristă? Depinde pe cine întrebi. În Germania anilor '70, de exemplu, definiția era simplă: BMW.
