Mașinile care folosesc tehnologie hibridă nu au fost inventate recent. Ba din contră, primul hibrid este mai vechi de 120 de ani și a fost realizat sub semnătura lui Ferdinand Porsche, cu mult timp înainte ca acesta să pună bazele companiei omonime. S-a numit “Semper Vivus” – a scris Daniel un articol sănătos despre cum a apărut pe lume:
Cu toate acestea, termenul plug-in hybrid este ceva mai recent. În 1969, General Motors prezenta XP-883, un concept echipat cu motor electric capabil să fie încărcat de la surse externe.
Dar primul plug-in hybrid produs în mai mult de un exemplar a fost lansat abia în 1989 și avea la bază modelul Audi 100 Avant Quattro. Tehnologia folosită de nemți se numea Duo și folosea un motor electric produs de Siemens și un motor cu ardere internă de 2.3 litri cu 5 cilindri.
Astăzi, mulți dintre producătorii de volum au cel puțin un model plug-in hybrid în ofertă. Motivele? În primul rând, totul a pornit de la ideea de a ușura trecerea de la mașinile cu motoare cu ardere internă la cele electrice. Poți să-i spui teaser sau un mod prin care publicul să perceapă și să se pregătească pentru viitorul pur electric.
Totodată, acest tip de sistem a fost gândit și pentru a diminua emisiile de gaze nocive, iar astfel, producătorii să poată să atingă țintele impuse de autorități.
Spre deosebire un hibrid simplu fără încărcare la priză (Full Hybrid), bateria unui PHEV poate fi încărcată de la o sursă externă de energie. De unde și denumirea Plug-in.
În același timp, un PHEV folosește o structură mai complexă a sistemului de propulsie: motor electric mai puternic, baterie mai mare, sistem de recuperare a energiei la frânare mai performant. În urma acestor îmbunătățiri, un plug-in hybrid poate rula distanțe mai mari exclusiv în modul electric. Astăzi, aceste autonomii electrice variază de la 30 până la puțin peste 100 de kilometri (valori oficiale comunicate de producători).
Cel mai eficient mod de a utiliza un PHEV are, din punctul meu de vedere, un singur scenariu în două acte: rulare pur electrică în urban, respectiv ardere internă+electric în afara orașului. În cazul acesta, vei obține cele mai bune performanțe în materie de eficiență – sau altfel spus, consum. Desigur, scenariul este valid dacă duci o viață asemănătoare cu a mea: 5 zile pe săptămână la birou/în oraș și weekend-ul prin afara urbei, în călătorii.
Partea bună în cazul modelelor PHEV este aceea că încărcarea bateriei nu necesită neapărat o stație rapidă. Marea majoritate a modelelor de pe piață încarcă acumulatorul complet, peste noapte, la o priză casnică – avantajul unei baterii de capacitate mai mică decât a electricelor pure. Partea mai puțin bună: prețul ridicat.
Deși tehnologia plug-in hybrid nu mai este o noutate, „trucurile” tehnice pe care trebuie să le folosească un astfel de model fac ca prețul final să fie destul de ridicat. Mai mare decât în cazul unui model echipat doar cu motoare termice, dar mai mic decât un model pur electric. În esență, un plug-in hybrid preia atât avantajele, cât și dezavantajele celor două lumi din care provine (electrică, respectiv ardere internă).
Evoluția modelelor PHEV în Europa
Sistemele plug-in hybrid au fost adoptate rapid de mai toți constructorii. Și aici nu mă refer doar la producătorii de volum, ci și la cei care activează în segmentul premium.
Oferta din ce în ce mai bogată a dus, bineînțeles, la o creștere a vânzărilor. Cel mai popular plug-in hybrid în Europa a fost, până în 2020, Mitsubishi Outlander. Asta și pentru că SUV-ul constructorului nipon a intrat pe piață încă de la începuturile erei electrificării.
În ceea ce privește înmatriculările din Europa, anul trecut a fost unul foarte bun. Din rapoartele publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, în 2021, PHEV-urile au trecut de un milion de unități (Uniunea Europeană + Marea Britanie + țările EFTA), în creștere cu 68.5% față de 2020.
Românii și hibrizii plug-in
Anul trecut, românii au înmatriculat aproape 2.900 de mașini echipate cu sistem plug-in hybrid de propulsie. Poate că nu sunt atât de multe pe cât te-ai aștepta, însă în procente lucrurile arată destul de bine: creștere de 178.9% față de 2020. Adică aproape triplare.
Mai mult decât atât, raportat la 2019, creșterea de anul trecut este de aproape 620%, semn că românii încep să acorde importanță mașinilor plug-in hybrid. Bineînțeles, această creștere se datorează și bonusului de 20.000 de lei acordat de autorități în momentul achiziției.
Cât despre 2022, producătorii sunt gata să aducă în fața publicului și mai multe modele plug-in hybrid. O să iau fiecare constructor în parte și o să vă spun care este oferta actuală în materie de hibrizi cu încărcare la priză.
Pe silențios dar de neoprit, electrificarea a luat pe sus lumea mobilității, cu avantaje evidente: o mașină electrică nu poluează, poate fi încărcată acum cu ușurință, presupune costuri reduse de întreținere și facilități fiscale. Misiunea PPC Blue este de accelera tranziția energetică în transport și construiește infrastructura de mobilitate în toată lumea.
Descoperă aici stațiile de încărcare potrivite pentru tine și mașina ta, acasă, la birou sau în tranzit.
Alfa Romeo
În articolul dedicat mașinilor electrice disponibile în România în 2022 vă spuneam că Alfa Romeo nu are în ofertă modele electrificate. Dar situația se va schimba în curând. Conform celor mai recente rapoarte, italienii vor prezenta în luna februarie noul SUV compact Tonale. Iar pe lista sistemelor de propulsie o să-și facă apariția și un plug-in hybrid. Pentru moment, italienii nu au oferit informații despre sistemul PHEV, însă mă aștept să văd aceleași elemente prezente acum pe hibrizii Jeep Compass și Renegade: un motor turbo de 1.3 litri și două motoare electrice.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Alfa Romeo Tonale | N/A | N/A | N/A | SUV compact |
Audi
Audi este unul dintre producătorii cu experiență în domeniul hibrizilor plug-in. Nemții nu doar că au adus, în 1989, primul PHEV produs într-o serie mică (Audi Duo), dar începând cu a prima parte a deceniului trecut constructorul din Ingolstadt a încercat piața cu A3 Sportback e-tron (da, denumirea e-tron a fost folosită nu doar pe electricele mărcii).
Acum, gama Audi de hibrizi cu încărcare la priză este una extinsă: de la hatchback-uri la SUV-uri mari, de la limuzine la break-uri.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Audi A3 Sportback | 41.400 – 44.300 | 204 | 67 | Hatchback compact |
2. | Audi Q3 | 49.301 – 52.700 | 245 | 51 | SUV compact |
3. | Audi Q3 Sportback | 51.300 – 54.700 | 245 | 50 | SUV compact |
4. | Audi Q5 | 61.800 – 69.100 | 299 – 367 | 62 | SUV mediu |
5. | Audi Q5 Sportback | 65.800 – 71.500 | 299 – 367 | 59 | SUV mediu |
6. | Audi A6 | 61.101 – 75.500 | 299 – 367 | 56 | Sedan mare |
7. | Audi A6 Avant | 65.600 – 78.100 | 299 – 367 | 56 | Break mare |
8. | Audi Q7 | 79.700 – 92.700 | 381 – 462 | 48 | SUV mare |
9. | Audi Q8 | 86.500 – 102.900 | 381 – 462 | 45 | SUV mare |
10. | Audi A8 | 111.413 – 114.401 | 449 | 45 | Limuzină |
BMW
Și BMW a înțeles că hibrizii cu încărcare la priză pot fi folosiți pentru a face trecerea la era electrică. Iar nemții au dezvoltat in-house, pe baza cunoștințelor acumulate odată cu lansarea diviziei Project i, o serie de sisteme PHEV pentru modelele de producție.
Și în gama BMW, acest tip de sistem de propulsie este bine reprezentat și îl găsești atât pe Seria 3, cât și vârful de gamă Seria 7.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | BMW Seria 3 | 44.982 – 53.312 | 204 – 292 | 60 – 61 | Sedan mediu |
2. | BMW Seria 3 Touring | 47.065 – 55.335 | 204 – 292 | 56- 57 | Break mediu |
3. | BMW X1 | 45.696 | 220 | 52 | SUV compact |
4. | BMW X2 | 46.470 | 220 | 53 | SUV compact |
5. | BMW X3 | 60.155 | 292 | 51 | SUV mediu |
6. | BMW Seria 5 | 56.347 – 73.066 | 204 – 394 | 56 – 60 | Sedan mare |
7. | BMW Seria 5 Touring | 59.500 – 66.402 | 204 – 292 | 52 – 57 | Break mare |
8. | BMW X5 | 77.588 | 394 | 88 | SUV mare |
9. | BMW Seria 7 | 109.778 – 121.737 | 394 | 52- 55 | Limuzină |
Citroën
Înainte ca Citroën să intre pe piața electricelor cu ë-C4, oficialii francezi au pus mai întâi în gamă un plug-in hybrid: C5 Aircross. Cel mai mare SUV din gama Citroën doar ce a primit un facelift, iar motorizările nu s-au schimbat. Alături de SUV-ul de segment compact, în gama Citroën mai poți descoperi un plug-in hybrid. Se numește C5 X și este cel mai nou model lansat de francezi. Crossover-ul a fost prezentat în primăvara anului trecut, iar debutul comercial a avut loc recent.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Citroën C5 Aircross | 42.500 – 45.000 | 225 | 53 | SUV compact |
2. | Citroën C5 X | 45.000 – 47.500 | 225 | 60 | Crossover/SUV mediu |
Cupra
Cupra este unul dintre cele mai tinere brand-uri apărute pe piață. Asta dacă nu luăm în considerare faptul că, până nu demult, tot ce purta numele Cupra se traducea ca “Seat-ul ăla rapid”. Acum, Cupra a devenit o marcă de sine stătătoare, iar primul model lansat sub siglă proprie s-a numit Formentor. Și cum experiența se transmite din generație în generație, ibericii n-au ezitat să pună pe noul SUV compact și o motorizare plug-in hybrid. Și am amintit de experiență, pentru că sistemul de propulsie folosit îl găsești pe mai toate mărcile aflate sub umbrela Grupului Volkswagen. Din oferta hibridă nu lipsesc nici Leon și Leon Sportstourer.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Cupra Formentor | 35.170 – 41.331 | 204 – 245 | 54 – 58 | SUV compact |
2. | Cupra Leon | 39.656 – 44.286 | 204 – 245 | 59 – 62 | Hatchback compact |
3. | Cupra Leon Sportstourer | 41.623 – 45.503 | 204 – 245 | 59 – 61 | Break compact |
Dacia
Marca Dacia nu are un plug-in hybrid în gamă. Și din ce știm până în acest moment, nici nu o să aibă. Dar din 2023, constructorul de la Mioveni va introduce în oferta lui Jogger un hibrid clasic, fără încărcare la priză. Acesta va avea la bază sistemul de propulsie oferit astăzi pe varianta hibridă a lui Clio. Am scris mai multe despre Jogger hibrid într-un articol publicat cu ocazia prezentării modelului.
DS Automobiles
Dintre cele patru modele care formează portofoliul DS Automobiles, trei pot fi comandate cu sisteme plug-in hybrid. Al patrulea are chiar variantă pur electrică. Dacă ești în căutarea unui model care să iasă ușor din tipare atât datorită designului, cât și datorită modului în care integrează tehnologiile moderne, atunci poți consulta catalogul DS Automobiles. În oferta plug-in hybrid găsești SUV-ul DS 7 Crossback, noul crossover DS 4 și sedanul DS 9.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | DS 4 | 47.700 – 48.300 | 225 | 55 | Hatchback/Crossover compact |
2. | DS 7 Crossback | 51.800 – 57.200 | 300 | 58 | SUV compact |
3. | DS 9 | 61.900 – 74.600 | 225 – 360 | 48 | Sedan mare |
Fiat
Fiat nu are în ofertă un full-hybrid sau un plug-in hybrid. În schimb, italienii vin direct cu o motorizare pur electrică pentru micuțul 500. Toate detaliile tehnice ale acestuia le poți consulta în pagina de Showroom dedicată.
Ford
Oferta Ford în segmentul plug-in hybrid se adresează, în special, clienților care vor o mașină mare, pentru toată familia. De ce spun asta? Pentru că ai de ales fie SUV-ul de clasă compactă Ford Kuga, fie SUV-ul mare Explorer.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Ford Kuga | 38.950 – 45.450 | 225 | 56 | SUV compact |
2. | Ford Explorer | 77.950 – 79.051 | 457 | 42 | SUV mare |
Honda
Oficialii Honda au anunțat că până la finalul anului 2022, întreaga ofertă disponibilă publicului european va fi complet electrificată (hibrid, hibrid plug-in, electric). În acest moment, japonezii nu au în gamă un hibrid cu încărcare la priză, însă compensează cu restul modelelor full-hybrid. Iar aici avem modelul de oraș Jazz și SUV-urile HR-V și CR-V. Pe parcursul anului, gama ar urma să fie extinsă și cu hibridul noii generații Civic. Dacă vrei o electrică Honda, atunci singura opțiune se numește Honda e.
Hyundai
Hyundai are în portofoliu motorizări pentru toți: de la benzină și diesel, până la full-hybrid, plug-in hybrid și electric. Dacă ești un fan al mărcii e destul de complicat să nu găsești ceva care să-ți satisfacă cerințele.
În materie de hibrizi cu încărcare la priză, constructorul asiatic aduce în fața publicului trei modele: Ioniq, primul model de serie din lume disponibil în toate cele trei forme de electrificare (full-hybrid, plug-in hybrid, electric), noul Tucson (unul dintre cele mai apreciate SUV-uri compacte ale momentuluI) și Santa Fe, vârful de lance în segmentul SUV-urilor Hyundai.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Hyundai Ioniq PHEV | 34.224 | 141 | 52 | Sedan compact |
2. | Hyundai Tucson | 44.934 – 47.314 | 265 | 62 | SUV compact |
3. | Hyundai Santa Fe | 59.095 | 265 | 58 | SUV mediu |
Jaguar
Jaguar se află în plin proces de remodelare. Britanicii au anunțat anul trecut o strategie prin care vor ca din 2025, marca să devină 100% electrică. Cât despre gama de hibrizi plug-in, lucrurile sunt simple: două modele, ambele SUV-uri. Pentru că, nu-i așa, europenii s-au îndrăgostit iremediabil de aceste caroserii înălțate.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Jaguar E-Pace | 63.725 – 70.805 | 309 | 68 | SUV compact |
2. | Jaguar F-Pace | 73.661 – 92.642 | 404 | 59 | SUV mediu |
Jeep
Din 2021, Jeep a introdus în gamă 3 modele pe care le poți comanda în versiuni plug-in hybrid. Intrarea în gamă se face cu Renegade, iar dacă îți dorești ceva mai mare, americanii au în ofertă Compass. Cea mai interesantă variantă PHEV este integrată pe off-roader-ul Wrangler. Și ca să nu te pierzi prin denumirile folosite de americani, găsești variantele hibrid cu încărcare la priză sub logo-ul 4xe.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Jeep Renegade | 39.000 – 42.500 | 190 – 240 | 43 – 44 | SUV mic |
2. | Jeep Compass | 44.500 – 47.500 | 190 – 240 | 50 | SUV compact |
3. | Jeep Wrangler | 78.500 – 81.000 | 380 | 53 | Off-road |
Kia
Kia este unul dintre constructorii de volum care a anticipat transformarea preferințelor europenilor și a pregătit o gamă largă de produse. În ceea ce privește motorizările, asiaticii au și aici o ofertă pentru toate gusturile: de la diesel până la electric.
În gama de hibrizi cu încărcare la priză, Kia are patru reprezentanți.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Kia Ceed Sportswagon | 35.998 | 141 | 60 | Break compact |
2. | Kia xCeed | 37.033 | 141 | 48 | Crossover compact |
3. | Kia Niro | 34.744 – 36.676 | 141 | 58 | SUV mic |
4. | Kia Sorento | 54.414 – 62.625 | 265 | 57 | SUV mediu |
Land Rover
Dintre cele 3 modele aflate în portofoliul Land Rover, două pot fi comandate și în versiuni de motorizare plug-in hybrid. Iar dintre acestea, unul este noul Defender, un off-roader pe care e aproape imposibil să nu-l recunoști.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Land Rover Discovery Sport | 59.381 – 70.448 | 309 | 64 | SUV mediu |
2. | Land Rover Defender 110 | 78.421 – 110.135 | 404 | 53 | Off-road |
Lexus
Japonezii și-au concentrat activitatea ultimilor ani pe hibrizii convenționali. Iar strategia a dat roade. Doar că odată cu impulsurile venite din piață, Lexus a fost nevoit să mute o piesă importantă. Așa a luat naștere noua generație NX, unul dintre cele mai populare modele din gama Lexus. Iar cu noul NX, niponii au introdus, în premieră pentru companie, o motorizare plug-in hybrid.
Tot din 2022, Lexus mai are în gamă un PHEV: a cincea generație RX a fost prezentată în 1 iunie, iar cel mai mare SUV european al mărcii este disponibil cu o motorizare cu încărcare la priză. Se numește RX 450h+ și folosește un motor pe benzină de 2,5 litri și un motor electric. În total, sistemul PHEV dezvoltă 306 cai putere, iar bateria cu o capacitate de 18,1 kWh asigură o autonomie pur electrică estimată la 65 de kilometri. Listele de precomenzi au fost deja deschise pentru anumite piețe, iar livrările sunt programate să înceapă spre finalul anului.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Lexus NX | 65.114 – 75.456 | 306 | 65 | SUV mediu |
2. | Lexus R | 306 | 65 | SUV mare |
Mazda
Mazda rămâne sinonim pentru tradiție. Și aici fac referire la ideea de motor aspirat: pentru că japonezii s-au încăpățânat să dezvolte în continuare acest tip de motoare când puteau, foarte ușor, să trântească o turbină și să intre în rândul lumii.
În materie de electrificare, Mazda este la început. În gamă găsești electrica MX-30, iar de anul acesta, japonezii vor avea și un hibrid. Nu-i cu încărcare la priză, însă e ceva pe care sigur o să-l recunoști. Se numește Mazda2 Hybrid și este produsul colaborării cu Toyota. Sau ca s-o spun direct, un Yaris hibrid cu sigle Mazda.
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz este unul dintre producătorii care a înțeles rapid schimbările din piață, și a anticipat transformările. Drept urmare, gama de hibrizi plug-in este generoasă. Dacă te-ai orientat către un Mercedes-Benz, crede-mă că ai de unde alege un PHEV. Găsești motorizarea asta și pe Clasa S, dar și pe Clasa A. SUV-urile n-au scăpat de tratamentul electificării, singurele care au rămas, deocamdată, scutite de invazia motoarelor electrice fiind sportivele și mărețul Clasa G.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Mercedes Clasa A | 41.080 | 218 | 72 | Hatchback compact |
2. | Mercedes Clasa A Sedan | 41.710 | 218 | 74 | Sedan compact |
3. | Mercedes CLA Coupé | 45.310 | 218 | 72 | Sedan-coupé compact |
4. | Mercedes CLA Shooting Brake | 45.570 | 218 | 68 | Break compact |
5. | Mercedes Clasa B | 41.560 | 218 | 70 | Monovolum compact |
6. | Mercedes Clasa C | 56.360 | 313 | 109 | Sedan mediu |
7. | Mercedes Clasa C T-Modell | 57.840 | 313 | 107 | Break mediu |
8. | Mercedes Clasa E | 65.710 – 72.030 | 306 – 320 | 54 – 55 | Sedan mare |
9. | Mercedes Clasa E T-Modell | 68.450 – 74.620 | 306 – 320 | 53- 54 | Break mare |
10. | Mercedes GLA | 48.110 | 218 | 65 | SUV compact |
11. | Mercedes GLC | 58.530 – 60.410 | 306 – 320 | 45 – 50 | SUV mediu |
12. | Mercedes GLC Coupé | 61.460 – 63.340 | 306 – 320 | 46 – 50 | SUV mediu |
13. | Mercedes GLE | 77.840 – 79.690 | 320 – 333 | 93 – 97 | SUV mare |
14. | Mercedes GLE Coupé | 84.830 – 86.690 | 320 – 333 | 101 | SUV mare |
15. | Mercedes Clasa S | 129.900 – 136.050 | 510 | 104 | Limuzină |
MINI
Singurul Mini pe care îl poți comanda acum într-o variantă plug-in hybrid este Countryman. SUV-ul va primi o generație nouă în 2023, iar odată cu ea și o versiune electrică.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autononmie electrică (km) | Segment | |
1. | Mini Countryman | 39.211 | 220 | 51 | SUV mic |
Mitsubishi
Mitsubishi a fost constructorul care a deschis apetitul europenilor pentru motorizări hibrid cu încărcare la priză. Outlander PHEV a stat în fruntea vânzărilor mulți ani și abia în 2020 a fost detronat de unul dintre modelele Mercedes-Benz. De curând, Outlander a primit o generație nouă, însă planurile constructorului nipon referitoare la piața din Europa sunt cumva incerte. În momentul de față, sunt șanse mici ca noul Outlander (inclusiv Outlander PHEV) să mai ajungă pe Bătrânul Continent. În acet context, fanii Mitsubishi mai pot alege doar un Eclipse Cross PHEV.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Mitsubishi Eclipse Cross | 39.496 – 50.801 | 188 | 45 | SUV compact |
Nissan
Nissan a început era electrificării acum mai bine de 10 ani. Dar japonezii au sărit peste etapa PHEV și au adus în fața publicului un model pur electric: Leaf. Și pentru că lucrurile au mers în direcția intuită, Nissan a continuat să dezvolte mai mult latura electrică. Așa s-a născut Ariya, un SUV electric compact pe care îl vom vedea în Europa în acest an.
Cât despre sistemele hibride, japonezii au preferat o soluție care să îmbine eficiența unui full-hybrid cu cea a unui electric. Sistemul de propulsie se numește Nissan e:Power și, în cuvinte mai simple, funcționează aproape la fel ca un electric cu range extender. Dacă vrei să aprofundezi subiectul, ai aici un articol dedicat.
Primul model european care va fi disponibil în variantă cu motorizare e:Power va fi noul Qashqai.
Opel
După ce a intrat în fosta familie PSA Peugeot-Citroën, Opel a adoptat o strategie mai puțin îndrăgită de fani: preluarea unor componente din galantarele francezilor. Și pornind de la această idee a apărut și primul plug-in hybrid: Grandland X (acum, după facelift, se numește doar Grandland). Sistemul de propulsie este identic cu cel folosit de Peugeot și Citroën pe PHEV-urile din portofoliu.
Electrificarea “a lovit” și în favoritul publicului: odată cu noua generație Astra, modelul de clasă compactă are versiuni cu încărcare la priză.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Opel Grandland | 37.880 – 45.280 | 225 – 300 | 66- 69 | SUV compact |
2. | Opel Astra | 33.080 – 39.240 | 180 – 225 | N/A | Hatchback compact |
3. | Opel Astra Sports Tourer | 33.920 – 40.080 | 180 – 225 | N/A | Break compact |
Peugeot
Peugeot are un portofoliu bun în materie de hibrizi cu încărcare la priză. Francezii vin cu oferte atât în segmentul compact (SUV și hatchback), cât și în segmentul mediu (sedan).
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Peugeot 308 | 34.095 – 41.235 | 180 -225 | N/A | Hatchback compact |
2. | Peugeot 308 SW | 35.285 – 44.567 | 180 – 225 | N/A | Break compact |
3. | Peugeot 3008 | 43.078 – 52.420 | 225 – 300 | 56 – 59 | SUV compact |
4. | Peugeot 508 | 40.877 – 63.500 | 225 – 360 | 46 – 58 | Sedan mediu |
5. | Peugeot 508 SW | 42.305 – 64.900 | 225 – 360 | 46 – 57 | Break mediu |
Porsche
Constructorul german a îmbinat avantajele oferite de motoarele electrice pentru a lansa câteva modele plug-in hybrid performante. Cayenne și Panamera sunt reprezentanții Porsche în segmentul hibrizilor cu încărcare la priză.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Porsche Cayenne | 99.416 – 184.009 | 462 – 680 | 53 – 56 | SUV mare |
2. | Porsche Cayenne Coupé | 103.807 – 187.846 | 462 – 680 | 54 – 57 | SUV mare |
3. | Porsche Panamera | 120.728 – 213.165 | 462 – 700 | 49 – 53 | Sedan-coupé |
4. | Porsche Panamera Sport Turismo | 123.716 – 203.921 | 462 – 700 | 48 – 52 | Break/crossover |
Range Rover
Toate cele patru SUV-uri care formează gama Range Rover sunt disponibile cu motorizări plug-in hybrid. În acest moment, britanicii se află într-un proces de transformare ghidat de noua strategie Reimagine care presupune inclusiv lansarea unor modele electrice.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Range Rover Evoque | 54.800 – 76.636 | 309 | 66 | SUV compact |
2. | Range Rover Velar | 74.970 – 94.367 | 404 | 53 | SUV mediu |
3. | Range Rover | 126.735 – 206.584 | 404 | 51 | SUV mare |
4. | Range Rover Sport | 92.820 – 111.622 | 404 | 51 | SUV mare |
Renault
Electrificarea Renault a început odată cu Zoe. Francezii au mizat din start pe un model electric, iar hatchback-ul de clasă mică s-a dovedit a fi un bestseller. Cât despre hibrizi, Renault a intrat în acest segment abia în 2020. Clio și Captur au fost primii reprezentanți, iar singurul model disponibil în variantă cu încărcare la priză este SUV-ul de clasă mică.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Renault Captur | 27.890 – 30.890 | 160 | 50 | SUV mic |
Seat
Seat beneficiază de tehnologiile dezvoltate în cadrul grupului Volkswagen. Iar prin această strategie, ibericii au câteva opțiuni PHEV în gamă.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Seat Leon | 32.236 | 204 | 63 | Hatchback compact |
2. | Seat Leon Sportstourer | 32.911 | 204 | 62 | Break compact |
3. | Seat Tarraco | 42.600 – 44.367 | 245 | 46 | SUV mediu |
Škoda
Škoda a ales ca primul plug-in hybrid din gamă să fie Superb, vârful de lance al companiei. Ulterior, o motorizare similară și-a făcut apariția și în oferta lui Octavia, cel mai popular model din gama constructorului ceh.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Škoda Octavia | 32.247 – 33.578 | 204 | 70 | Sedan compact |
2. | Škoda Superb | 36.276 – 39.815 | 218 | 57 | Sedan mediu |
3. | Škoda Superb Combi | 37.487 – 40.775 | 218 | 56 | Break mediu |
Suzuki
Pe baza parteneriatului semnat cu Toyota, Suzuki a adus pe piața europeană două modele noi: Across și Swace. Ambele folosesc un sistem hibrid de propulsie, însă doar SUV-ul Across mizează pe o variantă cu încărcare la priză. Cu Suzuki Across ne-am împrietenit în turul Cars & Roads, un eveniment în care am parcurs aproape 2.000 de kilometri prin România la volanul celor mai noi SUV-uri lansate recent în țara noastră. Tot pe lista de hibrizi – fără încărcare la priză – intră și Vitara. SUV-ul folosește un sistem hibrid dezvoltat in-house de Suzuki. Și pe el l-am testat pentru 9 zile în ediția 2022 a road tripului Cars & Roads.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Suzuki Across | 50.150 | 306 | 75 | SUV mediu |
Toyota
Toyota Prius a fost modelul care a popularizat hibrizii la nivel global. După succesul înregistrat de varianta cu motorizare full-hybrid, niponii au lansat și o versiune plug-in hybrid. Iar pentru a completa oferta, recent, SUV-ul RAV4 a fost și el echipat cu o astfel de motorizare.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Toyota Prius Prime | 37.721 – 40.270 | 122 | 63 | Hatchback compact |
2. | Toyota RAV4 | 47.315 – 47.790 | 306 | 75 | SUV mediu |
Volkswagen
Volkswagen are un plan bine pus la punct în ceea ce privește electrificarea modelelor din portofoliu. Noua familie ID este responsabilă cu electricele, în timp ce modelele deja cunoscute din gamă pot fi comandate și în versiuni hibride cu încărcare la priză. Pe listă găsești atât hatchback-ul Golf, cât și vârful de gamă Arteon.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Volkswagen Golf | 35.771 – 38.255 | 204 – 245 | 61 – 69 | Hatchback compact |
2. | Volkswagen Tiguan | 41.342 | 245 | 49 | SUV compact |
3. | Volkswagen Passat | 43.164 | 218 | 64 | Sedan mediu |
4. | Volkswagen Arteon | 48.761 | 218 | 62 | Sedan-coupé mediu |
5. | Volkswagen Arteon Shooting Brake | 50.311 | 218 | 61 | Break mediu |
6. | Volkswagen Touareg | 76.903 – 86.675 | 381 – 462 | 47 – 48 | SUV mare |
Volvo
Volvo are planuri clare cu privire la electrificarea și transformarea gamei de modele. Și suedezii au făcut pași importanți pe toată linia. Altfel spus, aproape toate modelele din gamă pot fi comandate cu sisteme plug-in hybrid de propulsie.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie electrică (km) | Segment | |
1. | Volvo XC40 | 50.500 – 50.550 | 262 | 45 | SUV compact |
2. | Volvo S60 | 65.900 – 71.900 | 455 | 90 | Sedan mediu |
3. | Volvo V60 | 59.000 – 66.950 | 340 – 455 | 87 | Break mediu |
4. | Volvo S90 | 71.700 – 75.550 | 455 | 87 | Sedan mare |
5. | Volvo XC60 | 62.230 – 77.380 | 340 – 455 | 76 | SUV mediu |
6. | Volvo XC90 | 78.000 – 84.750 | 390 – 455 | 68 | SUV mare |