Materii prime pentru bateriile mașinilor electrice: care sunt, de unde provin și cum reducem dependența de eleConstructorii auto folosesc litiu, grafit, nichel, mangan și cobalt pentru producția bateriilor pentru mașini electrice și caută soluții pentru a reduce dependența de aceste materii prime. Noile baterii LFP nu au nevoie de nichel, mangan și cobalt, iar reciclarea va juca un rol important în reducerea cantităților necesare de litiu și grafit. Daniel Popescu23.03.2023
Cine a fondat Tesla: povestea apariției brandului de mașini electrice și rolul lui Elon MuskTesla Motors a fost fondată în 2003 de inginerii Martin Eberhard și Marc Tarpenning după eșecul statului California de a convinge marii constructori să producă mașini electrice. Elon Musk a sosit în companie în 2004 în calitate de investitor. Daniel Popescu13.03.2023
Prag depășit: Germania, prima țară din Europa cu un milion de mașini electriceDupă China, care se apropie deja de 4 milioane de autovehicule propulsate exclusiv cu baterii, Germania este a doua țară din lume și, bineînțeles, prima din Europa care a depășit pragul de un milion de automobile electrice. Gabriel Dogaru09.03.2023
Potențialul energiei solare în România: câtă energie pot să genereze panourile fotovoltaicePoziționarea geografică a României îți permite să generezi suficientă energie electrică din panouri fotovoltaice pentru consumul propriu, inclusiv dacă ai o mașină electrică pe care o încarci frecvent acasă.Daniel Popescu22.02.2023
Ce mașini hibride poți să cumperi în România în 2023Piața din România de mașini hibride și hibride cu încărcare la priză adună în 2023 peste 150 de versiuni. Găsești modele în aproape toate segmentele: de la hatchbackuri de clasă mică la limuzine, de la SUV-uri mici până la modele gândite special pentru off-road. Lista completă cu hibridele disponibile în România în 2023.Cornel Șocariciu07.02.2023
Fuziunea nucleară: experimentele prin care cercetătorii încearcă să producă energie electrică nelimitatăAmericanii au realizat primul experiment de fuziune nucleară cu câștig de energie, iar comunitatea internațională dezvoltă un nou reactor. Ambele experimente ar putea produce energie electrică în cantități nelimitate, care va putea fi folosită inclusiv pentru alimentarea mașinilor electrice. Daniel Popescu23.01.2023
E curent în deșertAudi a concurat în Raliul Dakar cu trei mașini electrice cu range extender. Asta e povestea unei competiții în care câștigi chiar și atunci când pierzi.Cornel Șocariciu, Mircea Meșter17.01.2023
Mașinile electrice din România în 2023Mașinile electrice au depășit statutul de "gadget" și în România. Piața a crescut rapid, publicul a reacționat, iar producătorii vin cu oferte din ce în ce mai generoase. Facem cunoștință cu mașinile electrice disponibile în România în 2023.Cornel Șocariciu11.01.2023
Euro 7, noi norme de poluare: mai strict pentru diesel și primele reguli pentru electriceEuro 7 introduce reglementări mai stricte pentru motoarele termice, în special pentru diesel, dar și primele reguli pentru emisiile generate de frâne și anvelope, care se vor aplica inclusiv pentru mașinile electrice. Daniel Popescu18.11.2022
Porsche: Marele plan al electrificării80% dintre mașinile pe care le va vinde Porsche în 2030 vor fi electrice. Implicit Macan și gama sport 718. Cum va reuși marca să-și păstreze ADN-ul sportiv în noua epocă?Mircea Meșter14.11.2022
Energie electrică din valuri: potențial major, tehnologie incipientăValurile mărilor și oceanelor au potențialul să genereze o cantitate suficientă de energie electrică pentru a asigura consumul întregii planete, însă tehnologia este încă într-un stadiu incipient de dezvoltare. Daniel Popescu04.11.2022
Biocombustibili: între seceta din agricultură și carburanții care scad emisiileCreșterea vânzărilor de mașini electrice reduce utilizarea biocombustibililor într-o perioadă în care agricultura se confruntă cu o secetă puternică. Totuși, producătorii de biocombustibili fac presiuni pentru utilizarea acestora în transporturi de marfă și aviatie.Daniel Popescu05.09.2022
Orașul plutitor: Oceanix BusanCoreea de Sud va construi un oraș plutitor cu 12.000 de locuitori ca soluție modernă la creșterea nivelului mărilor și oceanelor, care va afecta 750 de orașe din întreaga lume până în 2050. Daniel Popescu23.08.2022
Mașini cu hidrogen: provocările care împiedică adopția în masăMașinile alimentate cu hidrogen se încarcă în 5 minute și pot parcurge până la 650 de kilometri cu un rezervor plin. Totuși, producția scumpă sau poluantă a hidrogenului și pierderile de energie până la pompa de alimentare împiedică adopția în masă a acestora. Daniel Popescu15.08.2022
Pale îngropate. Marea problemă a turbinelor eolieneEuropa va trebui să gestioneze deșeuri de până la 500.000 de tone de pale de turbine eoliene până în 2050, întrucât aceste componente nu sunt reciclabile. Industria lucrează la soluții de reciclare, dar efectele vor fi vizibile abia după 2040. Până atunci, palele sunt îngropate în pământ.Daniel Popescu01.08.2022
Reciclarea bateriilor: marea provocareReciclarea bateriilor folosite pe mașinile electrice reprezintă una dintre provocările importante ale industriei. Proiecte majore deja există, planuri de business s-au făcut, soluții au fost identificate, însă mai există câteva probleme de rezolvat. Cornel Șocariciu21.07.2022
Mașina din soiaTotul a pornit de la dorința lui Henry Ford de a îmbina agricultura cu industria auto. Rezultatul a fost o mașină cu panouri din plastic despre care se spune că ar fi conținut și soia. Dar ideea generală e alta: dezvoltarea durabilă. Cornel Șocariciu02.05.2022
Marele plan al stațiilor de încărcareEuropa se bazează pe mașinile electrice pentru a reduce drastic poluarea. Pentru ca proiectul să reușească, e nevoie de infrastructură de încărcare, iar reușita întregului proces e condiționată de o colaborare complexă între toate entitățile implicate.Cornel Șocariciu26.04.2022
Europa vs. Bateriile. Anatomia unei relații complicateCel puțin 10 țări din Europa vor avea în următorii ani uzine pentru producția de baterii Li-Ion pentru mașini electrice. Exploatarea propriilor materii prime și reciclarea bateriilor vor fi însă cruciale pentru ca Europa să reducă dependența de furnizorii din Asia, America de Sud și Africa. Daniel Popescu21.04.2022
Curent din SoareParcurile de panouri fotovoltaice construite în deșerturi și reproducerea pe Pământ a procesului de fuziune nucleară care are loc în Soare ne-ar putea asigura energie electrică ieftină și în cantități nelimitate pentru încărcarea mașinilor electrice.Daniel Popescu12.04.2022
Avioane electrice. Provocarea.În scurt timp, zborurile pe distanțe scurte s-ar putea realiza cu aeronave electrice. Industria este în căutarea unor soluții viabile.Cornel Șocariciu07.04.2022
Trenul InfinituluiO companie minieră din Australia vrea să dezvolte un tren electric fără alimentare prin cabluri care să nu aibă niciodată nevoie de reîncărcarea bateriilor Li-Ion.Daniel Popescu28.03.2022
Fără firCe ai spune dacă în loc să tragi un cablu, ai parca direct sub un panou care îți încarcă automat bateria mașinii? Tehnologia nu-i nouă, însă câteva companii mari fac progrese în acest domeniu. Cornel Șocariciu24.03.2022
Dunărea din plasticDouă fundații germane trimit în România o navă care va colecta plastic și alte resturi menajere din Dunăre timp de 5 săptămâni. Proiectul include realizarea de imagini cu drone și analiza datelor despre deșeuri prin senzori și algoritmi de Inteligență Artificială.Daniel Popescu10.03.2022
Electric vs. Benzină: Duelul EmisiilorIndustria auto generează dioxid de carbon de la extracția materiilor prime până la producția, utilizarea și reciclarea mașinilor. Analizăm studii relevante pentru a descoperi ce mașini emit mai mult CO2 per total: electricele sau termicele?Daniel Popescu28.02.2022