Analiză: sistemele de tip cruise control cresc riscul apariției accidentelor

• Science Direct a realizat o analiză cu privire la eficiența sistemelor moderne de asistență și siguranță vizavi de numărul accidentelor.

• În datele analizate de cercetători au fost incluse informații din lumea reală (de la asiguratori, de la producători și de la instituții guvernamentale), cât și date statistice obținute prin diverse metode de analiză apărute în lucrări de specialitate. Spre exemplu, una dintre bazele de date care a fost inclusă în analiză a integrat informații despre 47 de milioane de vehicule și 2,4 milioane de accidente.

• Specialiștii au identificat și analizat 28 de sisteme de asistență și siguranță și au alcătuit două clase, la rândul lor împărțite în categorii:

  • clasa funcțională împărțită în sisteme de monitorizare, de informare și de control lateral/longitudinal
  • clasa dedicată modului în care sistemul interacționează cu cel de la volan împărțită în sisteme de informare, de atenționare, de intervenție și pentru îmbunătățirea confortului

• În urma analizării datelor, sistemul pentru menținerea benzii de rulare (LKA; lane keeping assist) a generat efecte de reducere a ratei accidentelor de 19,1% (cel mai bun procent). De asemenea, sistemul de monitorizare a șoferului și sistemul de frânare automată de urgență au avut același efect de reducere a ratei accidentelor cu 14%, respectiv 10,7%.

• Totuși, sistemele de tip cruise control (CC) și cruise control adaptiv (ACC) au fost asociate cu rate crescute de accidente (1.8% pentru ACC, respectiv 12% pentru CC). Cu toate acestea, în cazul ACC, unul dintre studiile introduse în analiză a inclus o bază de date cu informații reale care vorbește despre o creștere cu 8% a ratei accidentelor prin folosirea acestuia. Totodată, analiza a folosit și un model matematic de simulare care arată o mică îmbunătățire a efectelor.

• În urma analizării datelor, specialiștii de la Science Direct spun că sistemele din categoriile control lateral/longitudinal și cele de intervenție au generat efecte pozitive în ceea ce privește reducerea numărul de accidente. În același timp, sistemele menite să îmbunătățească confortul celui de la volan au arătat efecte dăunătoare, cauza principală fiind lipsa atenției.

• “Descoperirile noastre susțin efectele pozitive asupra siguranței ale acestor sisteme, dar indică și riscuri, în special pentru tehnologiile de îmbunătățire a confortului”, au notat cercetătorii.

• Via: Science Direct

• Foto: Dreamstime