BMW Digital Service Only: proiect pilot pentru un service complet digitalizat

 • BMW România și BMW Auto Cobălcescu au lansat BMW Digital Service Only, primul service cu interfață complet digitalizată din rețeaua globală BMW. 

 • Soluțiile digitale individuale din cadrul acestui serviciu erau deja disponibile în rețeaua de service BMW, însă noul proiect dezvoltat de BMW Auto Cobălcescu le folosește ca bază exclusivă de interacțiune cu clienții și poate fi extins cu ușurință în orice altă țară în care activează Grupul BMW. 

 • Primul BMW Digital Service Only a fost inaugurat în fază de testare pe Strada Valea Oltului 15 din vestul Bucureștiului, acolo unde centrul de primire și parcare deja existent a fost optimizat pentru un mediu de lucru complet digital. 

 • Serviciul poate fi utilizat pentru realizarea unor operațiuni tehnice minore care pot fi rezolvate de mecanici în aceeași zi, în timp ce operațiunile tehnice complexe care necesită o perioadă mai lungă vor fi remediate în continuare prin metoda clasică, offline. Pentru moment, serviciul nu se adresează proprietarilor de mașini electrice. 

 • Pentru client, procesul de utilizare a serviciului Digital Service Only este simplu: acesta face o programare în aplicația MyBMW și selectează una dintre operațiunile tehnice de care are nevoie, iar apoi predă mașina la service oricând, la orice oră și în orice zi a săptămânii, întrucât lasă cheia într-un seif automatizat. 

 • Ulterior, mașina este preluată de un mecanic de service care transmite clientului clipuri video cu operațiunile tehnice necesare prin intermediul serviciului Smart Video Communication. Clientul primește un deviz digital pentru operațiunile tehnice, confirmă lucrările pe care le dorește și, după realizarea acestora, plătește online prin intermediul serviciului BMW Pay integrat în aplicația MyBMW. 

 • După ce primește confirmarea plății din partea clientului, mecanicul lasă cheia în același seif automatizat de unde a preluat-o, iar clientul este informat că poate veni oricând să preia mașina pe baza unui cod de acces la seif primit pe telefon. 

 • Proiectul BMW Digital Service Only de pe Valea Oltului 15 include un service de mecanică de 400 de metri pătrați, o magazie de piese de 150 de metri pătrați și o curte de 800 de metri pătrați cu 20 de locuri de parcare pentru primirea și predarea mașinilor în service. Service-ul propriu-zis include 4 rampe de lucru, stand de frâne, rampă pentru geometria roților, banc de reparații pentru motoare, echipamente tehnice pentru dejantat și echilibrat roți, presă hidraulică și echipamente de diagnoză. 

 • Obiectivul este ca proiectul să aibă aproximativ 2.000 de clienți în primul an, iar planurile prevăd extinderea capacității de service începând din 2026. 

 • Reprezentanții BMW afirmă că la nivelul rețelei de service naționale se realizează deja în medie în fiecare zi 65 de progrămări online, se trimit 150 de mesaje prin Smart Video Communicaiton, se realizează 20 de plăți prin BMW Pay și 70 de predări și primiri de mașini prin seiful automatizat.