CATL: baterie cu litiu și sodiu pentru mașini plug-in hybrid

• Producătorul chinez CATL, cel mai mare furnizor de baterii pentru mașini electrice din lume, a prezentat o baterie hibridă cu litiu și sodiu care poate fi utilizată în mașinile plug-in hybrid. 

• Noua baterie se numește CATL Freevoy și integrează module de baterie Sodiu-Ion care permit o mai bună calibrare a modulelor de baterie Li-Ion, ceea ce are ca efect o creștere a autonomiei electrice cu circa 10 kilometri. De asemenea, integrarea unor module de baterie Sodiu-Ion permite îmbunătățirea autonomiei electrice la temperaturi scăzute cu 5% comparativ cu o baterie clasică Li-Ion. 

• În plus, CATL a actualizat și software-ul pentru managementul bateriei (Battery Management Software – BMS), iar acest lucru are ca efect îmbunătășirea predicției cu privire la timpul de încărcare la stații cu aproximativ 40%. 

• Prin aceste îmbunătățiri, CATL susține că noua baterie oferă o autonomie electrică de 400 de kilometri, însă cel mai probabil aceasta a fost obținută pe baza standardului chinez CLTC. O astfel de valoare CLTC echivalează cu 300-320 de kilometri în standardul european WLTP. 

• Noua baterie CATL Freevoy este dezvoltată exclusiv pentru mașini plug-in hybrid, iar pentru moment este disponibilă doar pentru constructori chinezi precum Li Auto sau Avatr, însă de anul viitor va fi utilizată și de Geely sau Chery. 

• Industria auto dezvoltă de mai mult timp prototipuri de baterii Sodiu-Ion, care au un principiu similar cu bateriile Li-Ion, însă utilizează sodiu în loc de litiu. Bateriile pe bază de sodiu promit încărcare rapidă, performanțe bune la temperaturi mici și consum mic, însă au o densitate energetică mai mică și un număr mai mic de cicluri de încărcare-descărcare comparativ cu bateriile Li-Ion.