Detalii despre viitoarea platformă pentru electrice Renault: debut în 2028, costuri mai mici cu 40%, eficiență crescută
• Renault a anunțat că lucrează la o nouă platformă pentru mașini electrice care ar urma să ajute la scăderea costurilor cu 40%. Primul model lansat pe baza acestei platforme este așteptat în 2028.
• Oficialii mărcii spun că noua arhitectură va fi atât de avansată încât “ar sări o generație” din punct de vedere tehnic.
• “Până în 2028, datorită generației viitoare a platformei revoluționare de segment C, vom fi ajuns din urmă, în contextul european, cei mai buni jucători din China în materie de produse și costuri”, a declarat Luca de Meo, CEO-ul Renault.
• Pe viitoarea platformă vor exista modele cu un consum de energie mai mic de 12 kWh/100 km, iar inginerii Ampere și Renault se vor concentra pe îmbunătățiri aerodinamice (inclusiv frecări și curgerea aerului pe sub mașină), dar și pe dezvoltarea unor generații noi a motoarelor de tracțiune, a sistemelor electronice și a chimiei bateriilor.
• Totodată, în următorii doi ani, Ampere se va concentra și pe tranziția în ceea ce privește furnizorii de baterii. Acumulatorii NMC vor fi în continuare livrați de partenerul LG Energy, dar Renault va introduce pe modelele sale și baterii cu chimie LFP (furnizate de LG Energy și CATL). În plus, bateriile NMC vor veni și pe filieră locală prin AESC, o companie din Japonia care construiește un gigafactory adiacent fabricii Renault din Douai, și prin Verko, un start-up care va livra celule de performanță modelelor Alpine.
• Cât pentru viitoarea platformă pentru electrice din 2028, Ampere vrea să folosească baterii fără cobalt cu anod din silicon care să aibă densitatea celor NMC și prețul celor LFP. Până în 2030, Ampere plănuiește să dezvolte o baterie capabilă să ofere densitatea energetică a uneia cu chimie NMC din prezent la un “cost competitiv”.
• Pentru reducerea costurilor și a timpului de dezvoltare, Renault a înființat Advanced China Development Center, unde reprezentanții mărcii franceze vor învăța și vor lucra cu parteneri chinezi.
• Via: Automotive News Europe
• Foto: Renault (actuala platformă folosită de Megane E-Tech Electric)