Teste Euro NCAP pentru sisteme de asistență: calificativ maxim pentru BMW i5 și Mercedes-Benz Clasa C

• Organizația Euro NCAP a testat sistemele de asistență oferite de cinci modele pe baza a două caracteristici cheie: testul Assistance Competence a analizat echilibrul dintre nivelul de asistență oferit și limitările tehnologiei, în timp ce testul Safety Backup a analizat deciziile adoptate de sistemele de asistență pentru a evita coliziunile. 

• Pe baza acestor teste, BMW i5 și Mercedes-Benz Clasa C au primit calificativul „foarte bine” (4 din 4) datorită modului în care au funcționat sistemele de asistență, iar Clasa C a punctat mai bine decât i5 la testul Safety Backup datorită modului în care sistemul a oprit mașina atunci când șoferul nu a intervenit în niciun fel pentru evitarea unui impact. 

• La rândul lor, Volkswagen ID.7 și Volvo EC40 au primit calificativul „bine” (3 din 4), chiar dacă sistemele au funcționat corespunzător, întrucât sunt lipsite de unele funcții avansate disponibile pe i5 și Clasa C. 

• În schimb, modelul BYD Atto 3 a primit calificativul „Nerecomandat” (0 din 4) pentru sistemul Intelligent Adaptive Cruise Control, întrucât acesta nu a interpretat corect indicatoarele rutiere și a avut rezultate modeste la testul de competență. Calificativul general 0 a fost acordat pentru că, în perspectiva unui impact cu un vehicul staționar, sistemul de asistență a păstrat viteza constantă chiar și atunci când șoferul nu a schițat niciun gest pentru o lungă perioadă de timp. Produs în China, modelul BYD Atto 3 este comercializat în prezent în numai câteva state europene.