Un nou tip de baterii pentru electricele Grupului Renault

• Grupul Renault, prin noua companie Ampere (specializată în vehicule electrice și software), a anunțat că pregătește baterii cu tehnologie LFP (litiu-fier-fosfat) pentru modelele electrice din portofoliul mărcilor Renault și Ampere.

• Acestea vin în completarea bateriilor cu tehnologie NMC (nichel-cobalt-mangan) utilizate în prezent de Grupul Renault.

• Primele electrice ale grupului echipate cu baterii LFP vor debuta pe piață în 2026.

• Totodată, Ampere și partenerul LG Energy Solution au dezvoltat tehnologia numită Cell-to-Pack, pe care francezii o descriu drept o premieră în industrie. Noul sistem îndepărtează modulele bateriei și integrează celulele direct în carcasă, permițând plasarea mai multor celule într-un spațiu dat (practic, creșterea capacității de stocare folosind același spațiu).

• Integrarea celor două soluții (baterii LFP și Cell-to-Pack) va permite Ampere să scadă costul bateriilor cu aproximativ 20%.

• Bateriile cu chimie LFP sunt deja folosite și de alți producători (Tesla, BYD, MG, Ford).

• “Într-un mediu concurențial și aflat într-o continuă evoluție, strategia noastră în ceea ce privește dezvoltarea bateriilor este dovada eficacității abordării deschise și pe orizontală a Ampere, care alături de cei mai buni parteneri garantează o alocare inteligentă a capitalului, flexibilitate și rapiditate în execuție. Acest plan face parte din strategia Ampere de a reduce costurile cu 40% de acum până la următoarea generație de vehicule electrice”, a declarat Josep Maria Recasens, Director de Operațiuni Ampere.

• Foto: Renault