UX, cel mai bine vândut SUV Lexus din Europa, a primit în 2019 o versiune cu emisii zero. UX 300e a reprezentat o primă etapă în noua strategie de electrificare a companiei japoneze, iar debutul său european a fost consemnat în 2020, la Salonul Auto de la Geneva.
Cu o experiență bogată în dezvoltarea hibrizilor, Lexus are o fundație solidă pe care să-și construiască un viitor 100% electric, iar UX 300e este doar începutul.
Calitate japoneză
Dezvoltat pe aceeași platformă (GA-C) ca versiunile non-electrice, UX 300ea preluat și aceleași linii de design. În lipsa unui motor termic “zgomotos”, inginerii Lexus s-au concentrat pe maximizarea confortului oferit celor din habitaclu prin reducerea la minimum a zgomotului venit din exterior.
Chiar dacă este un model electric, UX 300e trebuie să respecte ADN-ul Lexus și să ofere rafinament, siguranță, materiale de calitate superioară și o doză de dinamism la volan.
Dacă aruncăm o privire asupra fișei tehnice, aflăm că UX 300e are 4.495 mm lungime, 1.840 mm lățime și 1.545 mm înălțime, cu un ampatament de 2.640 mm și o gardă la sol de 140 mm.
Greutatea se menține în intervalul 1.785-1.840 de kilograme, în funcție de versiune.
Măiestrie
Versiunea electrică a SUV-ului UX este produsă la fabrica Lexus din Kyushu, acolo unde artizanii Takumi își folosesc priceperea și anii de experiență pentru ca fiecare mașină de pe liniile de asamblare să atingă cele mai înalte standarde de calitate.
Datorită măiestriei angajaților, Lexus se află pe o listă scurtă de mărci la care găsești interioare cu finisaje de excepție și o atenție deosebită acordată detaliilor.
O singură motorizare
Lexus UX 300e poate fi comandat și în România de la sfârșitul anului trecut. SUV-ul electric este disponibil într-o singură variantă de motorizare. Vorbim aici despre un singur motor electric, 204 cai putere și 300 Nm.
Bateria are o capacitate netă de 45 kWh, iar autonomia anunțată de Lexus este de până la 315 kilometri. Modelul oferă încărcare rapidă la 50 kW. La o stație de acest fel, reîncărcarea bateriei până la 80% din capacitate poate fi realizată în 50 de minute.
Viteza maximă este limitată la 160 km/h, în timp ce repriza 0-100 km/h poate fi parcursă în 7,5 secunde.
Opțiuni
În cazul acestui SUV electric, clienții au la dispoziție patru niveluri de echipare: Comfort, Business, Executive și Luxury. Prețurile pornesc de la 48.565 de euro (cu TVA) și ajung la peste 60.600 de euro în cazul echipării de top.
Exemplarul ce va lua startul în ROCHARGE by Vitesco Technologies este UX 300e în echiparea Luxury, iar prețul său este de 61.511 de euro.
Fișa mașinii care ne va însoți în ROCHARGE by Vitesco Technologies
este un proiect susținut de Vitesco Technologies
Green Partner
BT Leasing
Mobilizat de
Autonom
Pus pe șosea de
Michelin
Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee
Tehnologizat de
Server Config
Partener media
Euronews România