Pentru Renault, electrificarea este o poveste de succes. Cu modele ca Zoe și Twizy, francezii s-au impus drept un constructor care vrea să democratizeze propulsia electrică. Și au reușit acest lucru. Renault Zoe a fost și este unul dintre cele mai accesibile modele electrice de pe piață. Iar acum, miza este segmentul modelelor compacte. Renaul
t a luat celebrul său nume de model, Megane, și l-a pus pe un hatchback atractiv. Și complet electric.
Hatchback? Sau SUV?
Mai degrabă crossover, am spune noi. Linia generală folosită de noul Renault Megane E-Tech Electric este cea a unui hatchback clasic, dar cu linii musculoase și bine conturate, care îl fac să pară mai mare în realitate. Megene E-Tech îmbină practic cele două stiluri de caroserie: hatchback și SUV urban, așa cum bine remarca și Cornel, prezent la prezentarea oficială a modelului în luna septembrie a anului trecut.
Deși poată un nume extrem de cunoscut din gama Renault, noul model electric nu are nimic în comun cu modelul Megane cu motor termic. Cu un design complet nou plus noua siglă a mărcii franceze, Megane E-Tech Electric este un model extrem de important pentru marca din Hexagon. Noul design este numit de Renault ”sensual-tech” și abordează un stil mai fluid, păstrând însă elemente clasice ale mărcii.
Noul model are o lungime de 4.21 metri, lățime de 1.78 metri, înălțime de 1.5 metri și ampatament de 2.7 metri. Greutatea lui Megane E-Tech este de 1.624 de kilograme. Modelul electric este chiar mai scurt față de Megane-ul convențional cu care, apropo, va coexista în oferta Renault până în 2024. Platforma folosită de Megane E-Tech este numită CMF-EV și a fost dezvoltată în cadrul alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
Tech de la tehnologie
Renault folosește particula E-Tech pentru toate modelele sale electrificate, fie că sunt hybrid, plug-in hybrid sau electrice. Pentru a evita confuziile, Megane E-Tech are în denumirea oficială și cuvântul Electric. Și noul model electric nu duce lipsă de tehnologie. De la spoilerele desenate pentru un plus de aerodinamică și până la blocurile optice LED, Megane E-Tech are cu ce să te impresioneze. Avem mânere aerodinamice pentru portiere, mânere ce se retrag automat în caroserie atunci când mașina se pune în mișcare și reapar când ce apropiem de mașină cu cheia în buzunar. Megane E-Tech are un display central poziționat pe verticală. Acesta este folosit de sistemul multimedia Open R link dezvoltat împreună cu Google. Astfel, aplicațiile Google ca Maps sau Assistant sunt integrate direct în mașină.
Renault subliniază că Megane E-Tech Electric oferă aceeași experiență digitală precum orice smartphone cu sistem Android de ultimă generație. Sistemul permite update-urile software over-the-air, care pot fi instalate fără o vizită în service.
Noul model beneficiază de 26 de sisteme de asistență împărțite în trei categorii: condus, parcare și siguranță. Printre sistemele oferite se numără, printre altele, Active Driver Assist, Lane Keeping Assist, Smart Speed Limiter, frânare automată de urgență sau parcare complet autonomă.
Putere a la francaise
Megane E-Tech dispune de un singur motor electric amplasat pe puntea față. Disponibil în două variante de putere, acesta poate oferi 130 sau 218 CP. Pentru alimentarea motorului electric, francezii pun la dispoziția clienților două variante de baterie: 40 kWh sau 60 kWh.
Renault susține că bateriile au o greutate de 395 kg, cu 40% mai mică decât la Zoe. Autonomia este de 300 de kilometri conform WLTP pentru pachetul de 40 kWh și poate ajunge la 450 km pentru bateria de 60 kWh. Pentru RoCharge 2022 vom avea la dispoziție versiunea cu baterie mare de 60 kWh și motorizare de 218 CP în echiparea Techno – optimum charge. Denumirea optimum charge face referire la sistemul de încărcare. Versiunea optimum charge oferă ce este mai bun din ambele lumi ale încărcării la priză. Adică, chargerul onboard al Megane-ului E-Tech permite atât încărcări rapide la stații DC de până la 130 kW sau încărcări AC de până la 22 kW, o cifră rar întâlnită la concurență. Pe versiunele super charge, Renault oferă încărcare DC la 130 kW și AC la 7 kW, în timp ce versiunile standard charge au doar conectorului AC de 7 kW.
Sunt disponibile patru trepte de frânare regenerativă în modul D, pentru ca energia să fie recuperată și stocată atunci când șoferul ia piciorul de pe accelerație. Bateriile au o garanție de 8 ani și vor fi înlocuite gratuit atunci când capacitatea lor scade la sub 70%, spune Renault.
Prețurile pentru modelul Renault Megane E-Tech pornesc de la 35.100 euro și pot ajunge la 47.600 euro pentru versiunea de top Iconic optimum charge.
Modelul care ne va însoți în ROCHARGE by Vitesco Technologies este Megane E-Tech Techno optimum charge, cu un preț de 44.600 euro.
Lista de echipări include nuanța exterioară bi-ton Gris Raphale+Noir Etoile, pompă de căldură, sistem audio Harman Kardon și OpenR Link cu ecran de 12 inchi și pachetul Advanced Parking + Drive Assist ce include oglindă retrovizoare cu cameră, asistent unghi mort, auto park, around view monitor 3D, cruise control adaptiv cu funcție stop&go, alertă cu privire la traficul din spate).
Fișa mașinii care ne va însoți în ROCHARGE by Vitesco Technologies
este un proiect susținut de Vitesco Technologies
Green Partner
BT Leasing
Mobilizat de
Autonom
Pus pe șosea de
Michelin
Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee
Tehnologizat de
Server Config
Partener media
Euronews România