Cum faci să transformi un SUV într-un model cool? Îl faci SUV-coupé. Cel puțin așa arată răspunsul constructorilor care încearcă să acapareze cât mai mult din segment. Volkswagen s-a conformat, iar așa a apărut ID.5, un SUV-coupé electric derivat din “clasicul” design afișat de ID.4.
În dezvoltarea lui ID.5, nemții au pornit de la platforma MEB, arhitectura gândită exclusiv pentru electricele grupului. Timp de 9 zile, 16 jurnaliști și invitați au testat noul ID.5 în varianta Pro Performance: un motor electric cu 204 CP și o baterie gata să asigure – cel puțin pe hârtie – o autonomie de peste 500 de kilometri.
Dar în ROCHARGE by Vitesco Technologies n-am lucrat cu valori trecute pe fișe tehnice, ci am lucrat cu datele obținute în trafic real.
Volkswagen ID.5: consum, autonomie reală, costuri de încărcare
PARCURS | CONSUM | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ (km) | RITM DE | ENERGIE CONSUMATĂ (kWh) | CONSUM MEDIU (kWh/100 km) | AUTONOMIE REALĂ (kilometri) | |
ETAPA 1 București Brașov | 216 | 3/5 | 38,2 | 17,7 | 435 |
ETAPA 2 Brașov | 207 | 3/5 | 36,4 | 17,6 | 437,5 |
ETAPA 3 Tg. Mureș | 149 | 3/5 | 28,2 | 18,9 | 407,4 |
ETAPA 4 Sibiu | 171 | 3/5 | 27,7 | 16,2 | 475,3 |
ETAPA 5 Cluj-Napoca o zi la Oradea | 207 | 2/5 | 30 | 14,5 | 531 |
ETAPA 6 Oradea | 136 | 4/5 | 23,7 | 17,4 | 442,5 |
ETAPA 7 Arad | 143 | 4/5 | 21,2 | 14,8 | 520,3 |
ETAPA 8 Deva | 228 | 2/5 | 39,5 | 17,2 | 447,7 |
TOTAL | TOTAL | MEDIE PONDERATĂ | MEDIE PONDERATĂ | ||
1457 | 244,9 (kWh) | 16.8 (kWh/100 km) | 462,0 km | ||
ÎNCĂRCARE | |||||
ENERGIE ÎNCĂRCATĂ (kWh) | TIMP TOTAL (minute) | COST (lei) | STAȚII DC (Rețea, putere) | STAȚII AC (Rețea, putere) | |
ETAPA 1 București | 40,8 | Peste noapte | 73 | - | e.On / Renovatio AC, 11 kW 47% - 100% |
ETAPA 2 Brașov | 37,7 | 50 | 93,7 | MOON DC, 150 kW 54% - 100% 50 minute | - |
ETAPA 3 Tg. Mureș | - | - | - | - | - |
ETAPA 4 Sibiu | 68,6 | 21 | 35,5 | Enel X Way DC, 50 kW 29% - 50% 21 minute | Stație hotel AC, 11 kW 43% - 100% Peste Noapte |
ETAPA 5 Cluj-Napoca | 39,8 | Peste noapte | 67,3 | - | Enel X Way (Stație Hotel) AC, 11 kW 53% - 100% |
ETAPA 6 Oradea | - | - | - | - | - |
ETAPA 8 Arad | 53 | 72 | 106 | Renovatio DC. 50 kW 38% - 100% 72 minute | - |
ETAPA 9 Deva | 29 | 30 | 72,5 | MOON DC, 25 kW 45 - 50% 12 minute MOON DC, 150 kW 50% - 81% 18 minute | - |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | COST MEDIU per km | COST MEDIU per kWh | |
268,9 kWh | 173 minute + 3 overnight | 448 lei | 0.30 lei | 1.66 lei |
Impresiile celor care au condus Volkswagen ID.5 în ROCHARGE by Vitesco Technologies
Tudor Rus – doualocuri.ro
E mai simplu și la-ndemână să întrebi ce nu poate face un ID.5 Pro Performance, pentru că vei avea mai puține lucruri de trecut în revistă. Nu te lăsa păcălit de indicativul “Performance”, el se referă la autonomia pe care o primești real – peste 450 km.
Deși toată zeama din motorul electric merge pe puntea spate, e greu să vorbim de sportivitate. Apoi, există mici lacune în utilizarea unor zone de butoane – precum cele responsabile de lumini – cu care te vei obișnui la un moment dat din postura de proprietar. Nici direcția nu ține cu casa, în schimb suspensia e setată foarte fin pe granița dintre lumile “rigid” și “moale”, ceea ce mai ascunde din masa generoasă a lui ID.5 pe viraje sau pe drumuri vălurite. Dar axa puternică e cea a autonomiei și a consumului, întărită de spațiul din portbagaj și de scaunele confortabile.
Radu Gurămultă – Revista EcoWheels
Nu sunt foarte multe lucruri de spus despre Volkswagen ID.5. În cazul de față este o afirmație pozitivă 100%. Cumva, este fix rețeta aceea care garantează că mergi la sigur. Nu vei da greș dacă punerea cap la cap a bugetului de achiziție, a carnetului de sarcini (asta ca să împachetez elegant nevoile unui utilizator) ori a pătrunderii pe un nou teritoriu auto ar rezulta în decizia de achiziție a unui ID.5. Am puternica senzație că nu vei fi dezamăgit dacă vei da cu semnătura pentru acest model. Pe de altă parte, nici nu te vei îndrăgosti iremediabil. Este, dacă vreți, un soldat de tip performant, un mercenar; îl vei folosi oricând și oricum vei avea nevoie, dar nici nu îți va rămâne în suflet ca automobil care ți-a făcut viața mai spectaculoasă. Aici aș fi vrut eu să lucreze mai mult Volkswagen, la personalitatea lui ID.5 (la fel de valabil pentru ID.4 și ID.3 – știu, chiar unii dintre noi mă vor condamna pentru opinia asta…).
Acum, mai există o caracteristică a lui ID.5 care îl poate transforma în „balanță”. Pe de o parte, forma sa, atât de apreciată de unii (SUV-coupe; aproximativ, cel puțin!) poate fi argument de vânzări și dorință importantă în cazul cumpărătorului. Tot forma este cea care, pentru mine și pentru celălalt taler al balanței, nu l-ar justifica în fața lui ID.4. Mai practic, cumva mai „clasic” ca alură în sensul bun.
Acum, către ce este esențial în călătoria noastră, felul în care se achită de sarcinile de mijloc de locomoție de tip nou: apreciez gradul de confort pe care îl oferă și senzația că poate fi un automobil la bordul căruia poți însuma mulți kilometri dintr-un foc; culmea, și poate destui kilometri, chiar 450 cu o încărcare completă a bateriei de acumulatori (de unde, după cum sublinia și Tudor Rus ieri, acel „Performance” din denumirea comercială oficială). Nu este cel mai intrigant model de condus, cumva, parcă nici la nivel de VW Golf, acel model care a ridicat neutralitatea automobilistică la nivel de artă. Dar este onest, plăcut, corect. Uneori, a fi corect ca autovehicul este teribil de greu. 204 CP par mulți doar pe hârtie, iar experiențele cu alte automobile 100% electrice m-au împins să mă fi așteptat la ceva mai mult zvâc de la acest model. Drumul dintre Brașov și Târgu Mureș a funcționat ca un exemplu perfect că o valoare mare a puterii maxime a unui vehicul, în România, nu este moft, ci necesitate. Pur și simplu!
Aș vrea să fie clar că-mi place ID.5 la nivel de pachet, de întreg, fără capitole la care să exceleze evident. Totuși, versiunea mult mai apropiată de cum cred că ar trebui să fie modelul este GTX, cu ambele punți motoare și cu aproape 300 CP. Abia acolo i s-ar face dreptate unui SUV care se vrea și coupe – deci, automat, sportiv.
Adrian Mitrea – 0-100.ro
ID.5 parcurge cam peste 400 km indiferent de ce-i faci. Iar dacă mergi regulamentar, pe drumuri naționale, te răsplătește chiar cu autonomie 500 km. Este una dintre puținele mașini de piață care te vindecă de range anxiety – dacă ai fost vreodată bolnav de așa ceva.
E un Volkswagen autentic, ușor de folosit, practic de utilizat, eficient din perspectiva consumului și rapid de încărcat. În 10 minute de încărcare iei autonomie pentru 100 km, în principiu. Mai mult, are și o notă de modernitate și de îndrăzneală necaracteristică pentru Volkswagen, în general, dar specifică revoluționarei game ID. Pentru că ID e noul TDI: eficient, fiabil, robust, fără moarte.
Adi Dima – eblogauto.ro
Piața cere SUV-uri, iar Volkswagen este un constructor mult prea important pentru a ignora aceste cerințe. Deși ID.3 a fost modelul ce a consemnat în istorie renașterea electrică a constructorului german, ID.5 este mașina la care aspiră fanii Volkswagen pentru că oferă un nivel de confort sporit (atât în oraș cât și la drum întins) și o gardă la sol permisivă.
Podeaua dreaptă îți permite să transporți 3 pasageri în confort maxim pe bancheta spate iar portbagajul încăpător și autonomia reală de peste 400 km îți oferă relaxarea mentală că poți merge oricând, oriunde, cu oricine.
ID.5-ul este un model electric cu multe plusuri, dar Volkswagen trebuie să mai rafineze rețeta din anumite puncte de vedere: finisajele interiorului și multitudinea de controale ce se află pe touchscreen sau zone sensibile la atingere. Când aceste lucruri vor fi dezvoltate, ID.5 va deveni liderul clasei sale.
Dan Scarlat – Revista Top Gear România
În ROCHARGE sunt tot felul de mașini, unele mai performante, altele mai economice, însă premiul pentru „cea mai echilibrată” din ele probabil că ar trebui să meargă la Volkswagen ID.5, pentru că pur și simplu obține note rezonabile la toate capitolele.
Este un SUV, deci propune un spațiu interior satisfăcător pentru nevoile unei familii, însă este în același timp și un SUV coupé, deci are o caroserie ceva mai fluidă și mai dinamică decât silueta clasică de break înălțat a unui SUV – vezi chiar VW ID.4, modelul din care este direct derivat.
Are o putere de peste 200 CP, ceea ce îi conferă performanțe respectabile, chiar dacă este departe de a putea fi considerat „sportiv”. Dar, mai ales, este foarte eficient la utilizare normală. Echipajul nostru a pornit din Cluj către Oradea cu bateria la 94% și a atins destinația cu un procent de 60%. Practic, autonomia calculată a fost de 531 de kilometri, ceea ce face ca „range anxiety” să fie un concept complet perimat.
Robert Stan – Lifenews.ro
Ne-am obișnuit de ani buni să considerăm mașinile Volkswagen utile, funcționale, dar terne. Odată cu apariția electricului ID.3 lucrurile păreau să se schimbe, mașina fiind “din alt film” decât modelele termice. A venit însă ID.5 și ideea că Volkswagen a intrat pe drumul “efervescenței” în domeniul designului exterior și interior s-a năruit.
Volkswgen ID.5 e doar fratele mai mare al lui ID.3 cu tot ce înseamnă asta: dimensiuni mai generoase, spațiu mai mult decât suficient, tehnologie aproape identică și o baterie de 77 kWh (net) din care motorul electric de 204 CP al versiunii Pro Performance s-a mulțumit să consume, în medie, doar 15 kWh/100 km, mult sub valoarea anunțată de producător. E drept că drumul parcurs a fost în mare parte în coborâre ușoară, iar temperatura exterioară a fost perfectă pentru o mașină electrică.
În consecință, ID.5 Pro Performance e un Volkswagen electric pur-sânge, fără sclipiri, tern, dar corect și de cursa lungă. Chiar dacă vorbim despre o mașină electrică, autonomia depășește 450 – 470 km dacă piciorul nu calcă prea greu accelerația. Toate acestea la un preț de catalog, fără subvenții guvernamentale, de 56.492 euro.
Cornel Șocariciu – Autocritica.ro
Volkswagen ID.5 e o mașină electrică completă: e un SUV, iar piața cere din plin astfel de caroserii, e plină de tehnologii moderne – mai ales dacă iubești un challenge digital pentru, să zicem, schimbarea unor culori ambientale sau activarea/dezactivarea unor funcții -, și e eficientă.
Pornind de la o arhitectură dedicată, Volkswagen a reeditat momentul ID.3, doar că sub o altă formă. Privirile nu contenesc, mai ales dacă alegi un ID.5 vopsit în ceva culoare țipătoare. A se vedea versiunea pe care o avem în ROCHARGE by Vitesco Technologies.
ID.5 e simplu de condus, dar complicat de personalizat. Te urci la volan, selectezi Drive și pornești. N-ai nevoie nici să apeși butonul pentru pornirea motorului. În schimb, o să vezi că nu-i atât de simplu cu nenumăratele zone tactile sau cu paginile de meniu interminabile pe care trebuie să le urmărești de la cap la coadă ca să găsești lucruri, bunăoară, la vedere.
Ziceam la început că ID.5 e o electrică eficientă. Și fix asta s-a întâmplat pe traseul de astăzi: consum de aproape 17,5 kWh/100 de kilometri și autonomie reală de 440 de kilometri. Iar asta ar trebui să te vindece de sentimentul de range anxiety – dacă l-ai avut vreodată în preajma unei electrice. Și n-am condus niciun moment cu gândul să consum cât mai puțin.
Mi-au plăcut și suspensiile că sunt confortabile, iar pe drumul județean pe care l-am urmat azi s-au descurcat bine. La cât de rău arăta, cred că doar într-un Rolls-Royce Phantom nu ți s-ar fi clintit nici firele de păr rebele. Per total, ID.5 e o alternativă pe care poți s-o iei în calcul dacă vrei o mașină electrică gata să meargă suficient de mult și ceva mai arătoasă. În rest, poți oricând să te uiți și la ID.4. Că-i fix la fel, doar că fără cocoașă.
Radu Restivan – 321sport.ro
Big brother. Venind de la ID.3, fix asta am simțit, că m-am urcat la volanul fratelui mai mare. Și nu am cum să nu compar cu mașina pe care o conduc zi de zi.
Dacă mă uit la specificații, totul este la fel, mai puțin bateria (evident, mai mare la ID.5). Același număr de cai-putere, același bord, aceeași conectivitate, același volan. Îmi mențin părerea că ID.3 este o mașină foarte spațioasă la interior. La modul că, dupa o alergare, pot lejer să mă schimb în mașina. Însă în ID.5 mă simt ca într-o cabină de proba, parca aș putea să schimb trei rânduri de haine, să probez, să mă mișc. Comparativ cu unele mașini din ROCHARGE, Volkswagen ofera spațiu. MULT SPATIU.
La fel și la portbagaj, care pentru mine este extrem de important. Am loc să pun genți de echipament, troller, căruț copil (din ăla de alergare, uriaș!) și mai rămâne niște loc pentru 2 batoane proteice.
Autonomia…ca la VW ID.3. Am plecat cu 508 kilometri range din Deva, iar dupa 25 kilometri afișa 423 kilometri, asta în condițiile în care a fost climatizarea pornită. Practic 85 de kilometri scăzuți din range pe o distanță de 25 kilometri. Scăderea este foarte brusca la început, însă lucrurile se echilibrează ulterior. Dacă nu ai experiență cu un VW electric, este posibil sa te sperie prima parte a unui drum lung. Dar mașina merge la drum lung, eu pe ID.3 58 kWh mă bazez pe 320-350 kilometri range pe autostradă (viteză de aproximativ 100 km/h). La ID.5 aș spune că valorile sunt un pic mai bune, poate spre 375-390, în condițiile în care bateria are 77 kWh, însă greutatea mașinii este, evident, mult mai mare.
ID.5 este o mașină perfectă pentru o familie mare, încap fără probleme părinții, doi copii și eventual un câine. Chiar și un câine de 25 kg. Luna, sper că vei citi rândurile astea! (n.r. Luna e cățelul meu care are câteva mii de kilometri in ID.3, majoritatea la drum lung sau spre alergările de la pădurea Băneasa – unde mergem să ne mozolim).
Fișa mașinii care ne-a însoțit în ROCHARGE by Vitesco Technologies
este un proiect susținut de Vitesco Technologies
Green Partner
BT Leasing
Mobilizat de
Autonom
Pus pe șosea de
Michelin
Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee
Tehnologizat de
Server Config
Partener media
Euronews România