Discovery Sport a deținut, până nu de mult, titlul de cel mai bine vândut model al mărcii britanice. Iar pentru un produs atât de tânăr – SUV-ul va împlini zece ani abia în 2024 – performanța asta nu-i deloc de neglijat.
Sigur, piața s-a mai schimbat, tendințele de ieri nu mai corespund cu cele astăzi, iar publicului îi e din ce în ce mai greu să se orienteze către produsul preferat. Recent, Discovery Sport a primit un facelift, tocmai pentru a-l ajuta să răzbească în această perioadă de schimbări.
Discutăm imediat ce și unde s-a schimbat, dar mai întâi trebuie să vă spun cum a ajuns Discovery Sport în gama constructorului britanic Land Rover.
Discovery Vision Concept
Înainte ca publicul să facă cunoștință cu modelul de serie, Land Rover a prezentat conceptul Discovery Vision. Anunțul din acel moment a fost clar: prototipul arată o nouă direcție de design și anticipa un nou SUV în gama producătorului britanic.
În 2014, publicul putea fi cucerit rapid prin simpla menționare a cuvintelor “tehnologii moderne”. Iar Discovery Vision fix asta a făcut: de la sistemul prin care șoferul putea să ridice sau să coboare fiecare dintre cele 7 scaune din interior până la cel care permitea controlul mașinii la viteze mici din afara ei, de la așa-numita “capotă transparentă” și până la un sistem cu laser capabil să proiecteze simboluri și imagini pe drum. Toate acestea au făcut parte din arsenalul lui Discovery Vision.
Ca pachetul vizual să fie și mai atractiv – mai ales din punctul de vedere al impactului asupra publicului – toată prezentarea a avut loc la bordul portavionului USS Intrepid, iar alături de conceptul britanic, pe scenă s-a aflat și o copie la scară a navei spațiale a celor de la Virgin Galactic. Pământ, apă, aer. Toate într-o singură imagine.
Așa cum știm, conceptul a fost doar vitrina prin care Land Rover și-a etalat cele mai noi tehnologii pe care le avea în dezvoltare. De la integrarea lor într-un show car și până la lansarea acestora pe un vechiul de serie era cale lungă. Cel puțin asta ai fi putut crede.
Și totuși, la finalul lui 2014 – câteva luni mai târziu de la dezvelirea conceptului -, Land Rover a prezentat noul Discovery Sport, un SUV mediu, cu până la șapte locuri, care să mai deturneze din clienții care se orientau cu îndârjire către alte mărci.
Discovery Sport a devenit rapid una dintre alegerile principale în segmentul SUV-urilor medii din gama premium. Pachetul variat de motorizări, tracțiunea integrală și interiorul bine proiectat, l-au transformat într-un model apreciat de public. Ba chiar a stat și în fruntea vânzărilor Land Rover pentru câțiva ani buni.
De-a lungul carierei, Discovery Sport a trecut printr-o serie de modificări consistente: adoptarea motoarelor din familia Ingenium, faceliftul generos – aproape cât o nouă generație – din 2019 și introducerea versiunilor plug-in hybrid.
Facelift pentru 2023
Recent, Discovery Sport a mai primit un facelift. Probabil ultimul update major până la apariția unei noi generații.
Modificările estetice există, însă nu te aștepta la ceva care să transforme complet designul SUV-ului. Totuși, e un facelift la mijloc de generație.
Spre exemplu, pe versiunea de echipare S, pragurile sunt acum vopsite în culoarea caroseriei, iar grila, cu detalii noi hexagonale, poate fi comandată în nuanța Gloss Black. Protecțiile suplimentare sunt și ele disponibile în nuanța Indus Silver, iar numele Discovery de pe capotă poate fi comandat în culoarea Bright Atlas.
Pe versiunea Dynamic, britanicii plusează cu și mai multe elemente contrastante: plafonul, grila, pragurile, spoilerele și protecțiile aripilor sunt finisate în nuanța Gloss Black.
Paleta exterioară de culori e completată de Varesine Blue, iar în funcție de cât de mult vrei să ieși în evidență, Land Rover pune la dispoziție jante redesenate cu dimensiuni cuprinse între 19 și 21 de inchi.
Dar modificările recente au o legătură și mai strânsă cu interiorul. Cea mai recentă versiune Discovery Sport introduce noul sistem de infotainment Pivi Pro 2 la pachet cu un ecran central curbat de 11,4 inchi. Standard, sistemul dispune de Apple CarPlay wireless și Android Auto. De asemenea, designerii au redesenat selectorul transmisiei.
Mulțumită acestor aranjamente noi, britanicii au reușit să refacă zona centrală și să ofere și un spațiu de depozitare generos.
Standard, Discovery Sport va fi echipat cu un instrumentar digital de bord, cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză și cu un sistem complex de poziționare pentru cele șapte locuri care generează 24 de poziții.
S-a plusat și mai mult pe partea de calitate a aerului. Pachetul Cabin Air Purification Plus introduce un sistem avansat care combină un sistem de monitorizare a emisiilor de dioxid de carbon cu tehnologia nanoe X – combate agenții patogeni și ajută la diminuarea mirosurilor neplăcute, a bacteriilor și a alergenilor -, și cu aplicația Air Quality Index. Aceasta din urmă permite clienților verificarea calității aerului atât în locul în care se află, cât și la destinație.
Din punct de vedere tehnic, inginerii Land Rover a adus o singură modificare: o chimie nouă pentru bateria versiunii plug-in hybrid care asigură o autonomie electrică reală mai bună. În rest, la fel ca până acum, Discovery Sport poate fi comandat cu motoare diesel și benzină echipate cu sistem mild-hybrid. Intrarea în gamă e făcută de un diesel de 2,0 litri cu 163 CP, iar vârful în materie de resurse e plug-in hybridul: 309 cai-putere.