Cine este și ce vrea BMW i7 de la noi?
Primul BMW Seria 7 a ieșit pe șosele în urmă cu aproape 50 de ani, iar generațiile lansate de-a lungul timpului au contribuit permanent la dezvoltarea unei moșteniri ce implică plăcerea de a conduce, confort la cote înalte și tehnologii inovatoare.
Emblematicul Seria 7 – ajuns la a șaptea generație – este disponibil în Europa și sub forma variantei electrice i7. O decizie criticată sau privită cu scepticism de unii și primită cu brațele deschise de alții.
Sigur, schimbarea parcă nu mai e atât de dramatică ținând cont că al șaptelea Seria 7 poate fi comandat și în versiune diesel, dar și într-o variantă cu încărcare la priză. Transformarea n-a fost una bruscă.
Trei lucruri noi importante față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?
Chiar dacă noul Seria 7 are motorizări termice și versiuni electrice, diferențe majore de design nu există, așa cum se întâmplă în cazul Mercedes-Benz cu Clasa S și EQS. Spre deosebire de vechea generație, actuala limuzină din Munchen e complet nouă. De la design – element care a dat naștere unor discuții aprinse privind alegerile făcute de specialiștii BMW la acest capitol – și până la interior.
Iar dacă partea estetică a împărțit fanii în două, n-am văzut însă pe nimeni să se plângă de faptul că noul i7 are un cinematograf pentru pasagerii de pe locurile din spate. Numit BMW Theatre Screen, este practic un ecran cu diagonala de 80 de centimetri care se extinde din plafon şi înlocuieşte ecranele clasice din spătarele scaunelor.
Ce concurenți are pe piața din România?
BMW i7 îl are ca principal rival pe Mercedes-Benz EQS, iar pe lista competitorilor mai putem include perechea Audi e-tron GT – Porsche Taycan, modele dezvoltate pe aceeași platformă tehnică.
Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?
Limuzina electrică a fost lansată pe piață în versiunea i7 xDrive60, cea pe care am testat-o și eu. În această configurație, modelul are două motoare electrice care dezvoltă împreună 544 CP și promite o autonomie maximă de 625 de kilometri în ciclul WLTP.
Recent, BMW a lansat o versiune de top cu numele i7 M70 xDrive, care vine cu 660 CP, 1.015 Nm și o autonomie de 560 km.
Dacă nu ești împăcat cu ideea de a conduce un Seria 7 cu încărcare la priză, poți opta pentru varianta termică, adică un diesel de 300 CP, iar dacă vrei doar să guști puțin din viața cu o electrică, poți oricând să alegi din versiunile plug-in hybrid.
Cât consumă pe bune și ce autonomie are?
La capătul testului care s-a întins pe 410 kilometri, valoarea consumului mediu înregistrată și afișată pe ecranul sistemului de infotainment a fost de 21,7 kWh. Asta se traduce într-o autonomie de puțin peste 500 de kilometri.
Valorile oficiale transmise de BMW sunt de 18,4 kWh pentru consumul mixt și o autonomie maximă de 625 km.
Cât de repede se încarcă la prize AC și DC?
BMW i7 xDrive60 oferă încărcare AC la 22 kW. În cazul încărcării rapide DC, puterea ajunge la 195 kW. La o stație de 11 kW, bateria lui i7 are nevoie de 10 ore și jumătate pentru o încărcare completă. La o stație rapidă, încărcarea de la 20% la 80% durează circa 30 de minute.
Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?
Confortul la cele mai înalte cote este definitoriu pentru noul i7, concomitent cu un comportament dinamic excelent în condițiile de trafic de la noi.
Scaunele oferă o suprafață mai mare a șezutului decât la modelul anterior, precum şi reglaje electrice extinse. În plus, scaunele multifuncționale vin cu ventilaţie activă şi o funcţie de masaj cu nouă programe.
Confortul este sporit și întreținut și de îmbunătățirile aduse de BMW atât la suspensia pneumatică pe ambele punţi care este disponibilă standard, cât şi la direcţia activă integrală.
Cum ți se pare designul exterior?
Aș zice că i7 arată ca un muscle car electric din anumite unghiuri. Îmi place designul per total, cu excepția părții frontale. Nu sunt adeptul farurilor duble, acestea fiind o soluție neinspirată pentru i7 dacă mă întrebi pe mine. În schimb, farurile duble nu arată așa rău pe X7 facelift.
Cum sunt materialele la interior?
Cu excepția puținelor zone cu plastic lucios, interiorul este parcă livingul restrâns al unui apartament de lux. Finisaje de foarte bună calitate, materiale atent alese și o cromatică parcă scoasă din manualele de wellbeing.
Absolut impecabilă combinația de piele Merino și lână cașmir pentru scaune, unul dintre principalele puncte de atracție din habitaclu, alături de BMW Theatre Screen, cinematograful dedicat pasagerilor din spate.
Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.
10 fără probleme. Ai spații multe și încăpătoare pentru toate lucrurile obișnuite pe care le porți prin buzunare, dar și pentru alte mărunțișuri. Portbagajul este și el destul de generos (500 de litri), chiar și în condițiile în care inginerii germani au trebuit să facă loc și pentru pachetul de baterii.
Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?
Încap lejer 4 pasageri adulți, cărora i7 le poate oferi un grad ridicat de confort, mai ales celui care ocupă scaunul din dreapta spate, care se transformă în fotoliu cu recliner.
Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?
Electricul i7 nu a fost supus testelor organizației independente. În lipsa unui verdict din partea Euro NCAP, merită menționat că i7 beneficiază de cele mai multe sisteme și funcții pentru rularea semi-autonomă oferite vreodată pe un model BMW. i7 este echipat, printre altele, cu tempomat adaptiv cu funcţie Stop&Go, asistent de control al direcţiei, asistent automat pentru limitarea vitezei și funcţie de monitorizare a traseului.
Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?
Primul gând merge către un sistem de care șoferul nu se poate bucura atunci când se află la volan. Vorbesc desigur despre BMW Theatre Screen, cinematograful cu ecran de 80 de centimetri, rezoluție 8K și sistem audio de la Bowers & Wilkins, care oferă posibilitatea vizionării de filme și videoclipuri. În plus, te poți juca pe consolă (cu conectare HDMI) și poți face streaming de conținut video.
Ai simțit că-i lipsește ceva?
Nu, dar mai sunt lucruri care puteau fi îmbunătățite. Cu toate că sistemul de infotainment vine cu o grafică excelentă și reacționează destul de bine la comenzile tactile și vocale, am simțit nevoia de mai multă simplitate și mai multe butoane pe care să le apăs pentru diferite funcții.
Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?
BMW Seria 7 are un preț de pornire de 107.457 de euro cu TVA. Dar pentru această sumă te vei urca într-un Seria 7 cu motor diesel. Dacă vrei neapărat electricul, prețurile acestuia încep de la 109.361 de euro pentru varianta i7 eDrive50, adică un entry level.
Versiunea testată i7 xDrive60 pornește de la 132.447 de euro. Doar că peste această sumă s-au completat cu o serie de pachet și dotări opționale. Vopseaua mată gri, scaunele multifuncționale, pachetul M Sport, trapa panoramică, sistemul audio Bowers & Wilkins și multe alte pachete cu echipamente spectaculoase urcă prețul final la 193.000 de euro.
Desigur, versiunile de bază sunt echipate bine, însă un Seria 7, indiferent că e electric sau nu, merită personalizat. Chiar dacă asta înseamnă cel puțin un plus de 25% față de prețul de pornire.
Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?
Unul dintre cele mai frumoase și confortabile interioare din industrie.
Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?
Designul părții frontale.
Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?
Înlocuiesc farurile duble cu farurile “normale” disponibile pe i4, de exemplu.
Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…
Vrei o electrică puternică și confortabilă, care întoarce toate privirile.
Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…
Locuința ta nu are stații sau prize disponibile în proximitate.
Tu ți-ai cumpăra-o?
Nu, principalul motiv fiind prețul absolut astronomic.
Clientul perfect al mașinii?
Un CEO care călătorește cu mașina și care are nevoie de spațiu și confort.
La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.
Unul dintre cele mai spectaculoase modele electrice de pe piață.