Cine este și ce vrea BMW M550i xDrive de la noi?
BMW M550i xDrive este un automobil pe cale de dispariție. Unul care va deveni o mașină de colecție în probabil câțiva ani. Este un sedan premim de clasă mare, dar care are sub capotă o inimă V8 grefată direct din lumea GT-urilor. Preluat direct de pe Seria 8, motorul V8 twin-turbo de 4.4 litri cu 530 CP este un ultim omagiu adus acestui tip de propulsor. Nu ne dorim ca ele să dispară, dar realitatea ne arată că aceste tipuri de motoare vor fi din ce în ce mai rare.
Motorul cu 8 cilindri în V face parte din istoria automobilului de mai bine de un secol și și-a făcut un renume pentru una dintre cele mai frumoasăle „coloane sonore”. Pentru deliciul celui de la volan. Reversul medaliei este consumul ridicat de carburant și emisiile ridicate. Dar mașini ca BMW M550i vor ajunge în colecții și vor fi păstrate cu grijă și pentru generațiile viitoare.
Trei lucruri noi importante față de generația anterioară?
BMW Seria 5 cu motor V8 turbo de 4.4 litri este acum la a doua generație. Rețeta a fost folosită prima dată pe generația anterioară, nume de cod F10, produsă între 2010 și 2017. Generația anterioară nu purta însă litera M înaintea denumirii de model, iar puterea oferită era de 407 CP, mărită ulterior la 450 CP, dar departe de cei 530 CP oferiți de noul model.
Cu cine se bate pe piața din România?
Cu nimeni, pe scurt. De obicei, cei trei constructori germani premium se înfruntă la orice categorie, dar în zona „gri” a sedanurilor V8 cu putere mare Audi și Mercedes-Benz au renunțat să mai ofere modelele S6 și E53 AMG cu motorizare V8. Asta face din modelul BMW o adevărată raritate.
Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?
Motorizarea de care discutăm aici este propulsorul twin-turbo V8 de 4.4 litri ce oferă 530 CP de la 5.500 rpm la 6.000 rpm și un cuplu maxim de 750 Nm între 1.800 și 4.600 rpm. Este cea mai puternică versiune a Seriei 5 dacă exceptăm performantul M5. Denumirea completă a modelului este BMW M550i xDrive, deci avem indiciul că divizia M GmbH s-a implicat în dezvoltarea acestui model, iar logo-ul xDrive ne anunță că puterea este distribuită către toate cele patru roți. Pentru M550i, BMW oferă doar echiparea M Line, plus o listă de opționale cu ajutorul căreia viitorul client își poate personaliza mașina.
Cât consumă pe bune și ce autonomie are?
Motorul V8 cu două turbine are deja 10 ani de când este în oferta germanilor. A fost constant modernizat și este mai eficient ca niciodată, chiar dacă acum livrează nu mai puțin de 530 CP. Chiar și așa, cifrele de consum sunt pe măsura performanțelor. În oraș, BMW M550i xDrive poate consuma chiar și 20 litri/100 km, în funcție de cât de tare apăsăm pedala de accelerație. Dar acest automobil este de fapt un Autobahn cruiser, iar la drum lung computerul de bord ne-a arătat un consum mediu de 10.5 litri/100 km, o cifră excelentă raportată la performanțe. De altfel, cifra oficială de consum mediu WLTP este 10.3 litri/100 km. Pentru ca cel de la volan să nu aibă dureri de cap în ceea ce privește autonomia, BMW a pus pe M550i un rezervor generos, de 68 litri, iar asta înseamnă că vom vedea computerul de bord indicând o autonomie de 500-600 de kilometri cu un plin de benzină.
Mașinile din testele Autocritica sunt alimentate exclusiv cu gama de carburanți MOL EVO Plus (benzină și diesel), care conțin o concentrație superioară de aditivi EVOTECH. Datorită formulei inteligente EVOTECH, carburanții MOL curăță motorul, îi prelungesc durata de viață și oferă un consum optimizat de carburant, astfel că sunt recomandați mașinilor de orice vârstă.
Indiferent dacă ai o mașină pe benzină sau diesel, carburanții MOL EVO Plus au efect pozitiv asupra motorului. 50% dintre șoferii din România folosesc carburanți speciali de iarnă în sezonul rece.
- Benzina EVO 100 Plus îndepărtează depunerile din sistemele de injecție cu până la 55%.
- EVO Diesel Plus asigură pornirea ușoară a motorului chiar și în condiții de frig extrem, până la -40 de grade Celsius. Mașina ta pornește întotdeauna la prima cheie, indiferent de gradele din termometru.
Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?
Excelent! În orice situație, orice tip de drum: autostradă, drum național, șosea de munte, chiar și în oraș, M550i reușește să își păstreze pasagerii în formă. Scaunele sunt excelente, suspensia adaptivă își face treaba profesionist, filtrând denivelările fără cusur.
Suspensiile sunt mai degrabă confortabile sau mai degrabă sportive?
Germanii de la BMW au reușit să creeze un automobil aproape perfect din toate punctele de vedere. Cu suspensia adaptivă opțională M Professional, mașina se transformă în funcție de nevoile celui de la volan. Poate fi extrem de confortabilă, oferind aceea rară senzație de covor fermecat care plutește peste orice denivelare, sau poate deveni rigidă și dură pentru cele mai sportive senzații pe care le poate oferi un sedan de asemenea dimensiuni.
Cum ți se pare designul exterior?
În linia actuală a modelelor BMW. Noul Seria 5 este o evoluție a modelului anterior și bifează toate casuțele de pe lista unui design modern with a touch of classic. Este un sedan în trei volume cu linii elegante, fără exagerări pentru grila frontală, așa cum baverezii au operat pe Seria 7 și Seria 4.
Cum sunt materialele la interior?
De calitate superioară. BMW nu a făcut niciodată rabat la calitate pe mașinile lor de portofoliu și acest lucru este cu atât mai evident într-un model de top. Pielea, plasticul, sticla, tot ce a fost folosit la interior și se află între pasageri și mașină este de calitate. Ecranele sunt mari, clare și cu o grafică excelentă. Totul este la îndemână, fără înflorituri inutile. Tot ce ai de făcut este să îți reglezi poziția la volan și să pleci la drum. Și te vei da jos la destinație relaxat.
Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?
Cinci, fiind un sedan de clasă mare. Patru vor călători însă în cel mai deplin confort în acest business jet de autostradă. Seria 5 are aproape 5 metri lungime, 1.8 metri lățime și 1.46 metri înălțime. Ampatamentul de aproape 3 metri asigură un interior spațios și pentru pasagerii din spate care au la dispoziție suficient spațiu la picioare. Iar portbagajul poate înghiți un volum de 530 litri pentru bagaje și diverse.
Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?
A șaptea generație Seria 5 a trecut prin testele EuroNCAP imediat după lansarea din 2017 și a obținut un scor maxim de cinci stele. Gradele de protecție sunt ridicate, cu un scor de 91% pentru protecția pasagerilor adulți, 85% pentru copii, 81% pentru pietoni și 59% pentru sistemele de asistență active.
Top 3 sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?
După ce experimentezi acest model, te dai jos și încă fredonezi sunetul motorului V8. Este elementul tehnologic care te impresionează cel mai tare, alături de cutia de viteze automată ZF cu opt trepte. Motorul reacționează instant la orice apăsare a pedalei de accelerație, iar cutia schimbă instantaneu, de parcă îți citește cumva gândurile. Poți rula extrem de relaxat, iar dacă situația o cere, o simplă apăsare mai energică a accelerației transformă totul într-o rachetă de șosea care poate executa o depășire instant. Nu există turbo lag, nu există ezitări.
Apoi, avem un ecran central uriaș de 12.3 inch cu o grafică impecabilă. Integrarea Apple CarPlay este perfectă și se face fără fir.
Cheia cu display este și ea un gadget interesant pe care nu îl găsim la concurență și cu ajutorul căreia poți verifica starea mașinii, autonomia rămasă, sau poți porni în prealabil sistemul de climatizare.
Îi lipsește ceva la capitolul tehnologie?
Aș spune că nu. BMW M550i xDrive este un pachet complet, de la propulsorul nuclear de sub capotă, tracțiune integrală, cutie automată cu opt trepte la pachetul complet de sisteme de asistență active și pasive.
Cât mă costă toată afacerea?
Mult. Dar face fiecare cent. Prețul de pornire pentru Seria 5 cu 530 CP este de 91.095 euro (TVA inclus). Acest preț îți aduce în garaj un M550i xDrive în echipare standard. Cu dotări opționale, pachete și alte jucării, modelul nostru de test a ajuns la un preț de 120.236 euro.
Cu ce vine în echiparea standard și care sunt nivelurile de echipare?
Cum spuneam și mai sus, pentru această motorizare BMW oferă un singur nivel de echipare în linia M. Ai deja elementele care o diferențiază de o Seria 5 cu motorizare normală, iar pentru cei care își doresc mai multă tehnologie, lista de opționale este lungă. De exemplu, pe modelul nostru de test au mai fost adăugate nuanța exterioată Pythonic Blue la 1097 euro, tapițeria de piele Dakota (1589 euro), suspensia adaptivă M Professional (4233 euro), farurile Laserlight (2050 euro), sistemul audio surround Bowers&Wilkins (3639 euro), pachetul Innovation (cheie inteligentă cu display, asistent parcare plus, head-up display, control funcții prin gesturi, încărcare wireless pentru telefon, 3123 euro) și pachetul First Class Upgrade (sistem acces Confort, soft-close, scaune încălzite față-spate, pachet Ambient Air, 1842 euro).
Dacă ar fi să alegi un singur lucru pentru care merită cumpărată mașina asta, care-i acela?
Putere, putere și foartă multă putere. Plus aspectul de limuzină executive care ascunde de fapt un GT old-school.
Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?
Că e prea scumpă.
Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?
Nimic. Aș scoate poate doar indicativul de model de pe portbagaj. Dar asta se poate face când configurezi mașina.
Cumpără-ți mașina asta dacă…
…vrei să ai parte de o experiență completă oferită de un propulsor V8 așa cum nu vom mai vedea în viitorul apropiat.
Nu-ți cumpăra mașina asta dacă…
…te îngrijorează consumul de carburant.
Tu ți-ai cumpăra-o?
Da! Fără discuție. Dacă aș câștiga la loto.
La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.
Un sedan V8 de putere mare pentru drumuri lungi și extrem de plăcute.