Test drive: Dacia Spring facelift

Încărcat de

În 2021 se dovedea una dintre cele mai așteptate apariții ale ultimilor ani. Cum nu era un model în totalitate gândit pentru europeni, ci mai degrabă adaptat, iată că la ceva mai mult de trei ani, Dacia Spring se prezintă cu o evoluție majoră la nivelul percepției generale.

Cine este și ce vrea Dacia Spring de la noi?

Când am condus prima dată Dacia Spring, în martie 2021, într-un moment de maximă vâlvă produs de un vehicul care era incredibil de accesibil (aici trebuie dezvoltat pe parcurs), mi-am permis să-l caracterizez drept un automobil electric menit să educe. Parțial și-a respectat statutul, atingându-și scopul. Pe de altă parte, unii dintre cumpărătorii/utilizatorii de Dacia Spring nu au înțeles prea bine în ce s-au băgat. Viața Daciei Spring în România, căci asta ne interesează expre, a fost și cu unele calde dar și cu unele reci.

Până a merge mai departe, vreau să citez încă de la început din comunicatul oficial Dacia:

Lansat în 2021, Spring a ocupat, pentru doi ani consecutiv, în 2022 și 2023, locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai vândute mașini electrice către clienții persoane fizice. În total, de la lansare, peste 150.000 de exemplare Dacia Spring au fost înmatriculate pe plan internațional. […]

Spring răspunde perfect nevoilor unei mobilități simple, accesibile și eficiente, cu emisii zero. Conform datelor colectate prin intermediul sistemelor conectate la bordul vehiculului, utilizatorii săi parcurg zilnic, în medie, 37 km, iar viteza medie de deplasare este de 37 km/h. În 75% din cazuri, vehiculul este încărcat la domiciliu.

Așadar, modelul care-i făcea pe mulți să strâmbe din nas la capitolul autonomiei reale, care, iarna, putea ajunge periculos de aproape de 100 de kilometri în condiții extreme, și-a înțeles perfect scopul și l-a achitat cu brio, căci nici puterea maximă în cazul versiunii de 45 CP nu a dezamăgit – dacă este să fim corecți – și nici autonomia în diferite regimuri de funcționare nu a pus probleme. Aici, mai degrabă au fost neîmpliniri din cauza faptului că nu s-au anticipat realist scenariile de încărcare a bateriei de acumulatori.

Cine este Dacia Spring facelift? Păi, un model care pare că lasă mult în spate evoluția anterioară (nu știu dacă-i pot spune chiar generație, la modul corect, pentru că tehnic seamănă foarte mult) și se rafinează atât de mult cât o poate face un automobil electric de, atenție, sub 20.000 euro. Spring se bucură acum de o nouă imagine, complet schimbată față de ce propunea predecesorul, o identitate învigorată serios, care așează modelul confortabil lângă noua generație Dacia Duster, inițiind astfel o potențială dinastie cu adevărat solidă a producătorului autohton.

Ce vrea de la noi? În primul rând să fi învățat cât mai mult din valul de entuziasm al primului descălecat. Să fi devenit realiști, acolo unde nu a fost cazul, să lăsăm prejudecățile deoparte și să înțelegem că, în esență, prețul real este cel întreg, orice fel de primă de la stat fiind, de fapt și de drept, un bonus.

Trei lucruri noi importante față de generația anterioară?

Aș fi început acest capitol cu partea de design, pentru că mi se pare că evoluția este pur și simplu remarcabilă, însă voi bifa cu întâietate partea de confort, din pricina faptului că aceasta se va resimți zilnic în utilizare. Mi se pare mai rafinat în ansamblu. Și nu doar datorită percepției a tot ceea ce te înconjoară. Ca experiență de condus cred că s-a lucrat mai atent la antifonare și deși despre trenul de rulare nu s-a trâmbițat că ar avea schimbări majore, mi se pare că ameliorarea zgomotelor parazite și faptul că se simte mai închegat în lupta cu denivelările scurte sporește gradul de confort perceput. Iar una peste alta, Spring rămâne un vehicul foarte prietenos în mediul urban, chiar dacă spațiul disponibil în habitaclu este mai mult decât calculat pentru toți pasagerii, mai cu seamă pentru cei de pe banchetă.

Bun, acum, legat de design, nu are rost să bat prea mult monedă pentru că este absolut evident că diferă radical de primele formule (includ aici și versiunea cu restilizarea impusă de adoptarea noii identități de marcă Dacia). După actualul Spring ai toate șansele să întorci capul pe stradă, admirativ; îmi asum cu tărie această afirmație. Iar la capitolul aspect contribuie decisiv și aerul schimbat din habitaclu, chiar mai puternic modificat comparativ cu ce eram obișnuiți. Spring e de acum modern, chiar funky, mai ușor de adoptat chiar și de către publicul tânăr și mai aventuros.

O a treia modificare esențială, pe care a lăudat-o și Dacia, a fost adoptarea unui nou sistem de direcție, în mare o adaptare a celui utilizat și pe noul Duster. Asta după ce precedentul nu și-a făcut prea mulți fani. Ei bine, nici acum nu se va lăsa cu fan club, garantat, dar e un pas în față în privința ușurinței utilizării în mediul urban. Totuși, la drum lung, pentru un șofer cu experiențe plăcute în trecut la acest capitol, e cam dezamăgitor, mult prea moale și cu un feedback absolut relativ. Însă, cu siguranță, mult mai pe placul celor care șofează doar de nevoie în mediul urban sau în cazul unor navete scurte.

Ce concurenți are pe piața din România?

Dacia Spring a dictat o tendință și a dovedit că se poate. Ca automobil, nu prea a avut rivali, mai ales dacă era judecat după prețul ajustat puternic de programul Rabla Plus, caz în care se lua la trântă cu cvadricicluri și cam atât. La preț întreg, în 2024 mai apare un Citroen E-C3. Rămâne de văzut cum va reacționa lumea când are de ales între Dacia și Citroen.

Strict dimensional, dacă vreți – deși, sincer, e o comparație forțată – în discuție poate interveni și Fiat 500e. Doar că duelul se cam termină la dimensiuni și la spațiu util oferit în habitaclu și în compartimentele de bagaje. Dacă prețul de pornire al lui E-C3 poate rivaliza cu cel al versiunii de 65 CP Spring (nu și cu cel al variantei de 45 CP), în cazul lui 500e se adaugă vreo 10.000 de euro, deci rivalitatea devine utopică.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

Deoarece discutăm despre evenimentul de lansare internațională, desfășurat la Bordeaux, în Franța, am avut la dispoziție crema. Adică, motorizarea de top (ironic, nu?) de 65 CP și varianta de echipare Extreme. Nu aș putea să nu recomand fix această combinație, pentru că mi s-a părut excelentă (repet, țin tot timpul seama de nivelul de preț și tipul de automobil testat).

Pe de altă parte, în cazul versiunii precedente am avut mai multe întâlniri cu varianta de 45 CP și nu doar că n-am fost dezamăgit, dar odată înțelegând-o ca rol, am reușit repede să mă adaptez și să o plac. Căci nu puține comenzi vor fi pentru versiunea de bază, echipare Essential, care va veni doar cu motorul mic.

Ce vreau să spun aici este că deși discutăm despre un plus de putere de aproximativ 50%, valorile de cuplu maxim nu sunt la fel de diferite și, în exploatare pe termen lung, un Spring „mic” poate compensa financiar un Spring „mare, în funcție de nevoile reale(!) ale fiecăruia. Într-o oarecare măsură consider că raționalul ar alege versiunea de 45 CP.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Dacia promite o autonomie de peste 220 km și un consum mediu oficial de 14,6 kWh/100 km. Am fost „avertizați” că în timpul testelor din Franța a fost obținut și un 13,7 kWh/100 km, dar nu vreau să mă gândesc la cât calm a necesitat performanța. Cert este că, spre deosebire de ce suntem obișnuiți în general, acel 14,6 e „periculos” de aproape de realitate. Dar pentru că n-am reușit pentru mult timp să păstrez calmul și am dorit efectiv să mă bucur de Spring fără absolut niciun fel de restricție interioară, am ajuns în jurul valorii de 16 kWh/100 km, cu tot cu segmentul de autostradă pe care am reușit să ating viteza de 130 km/h (un regim departe de a fi pe placul mașinii).

Pe a doua buclă a testului, cu modul de rulare B (Brake) activat și cu un regim mai așezat, ca după prânz, am obținut un surprinzător 13,3 kWh/100 km, dar e drept că au fost și multe restricții de viteză prin sate care au favorizat maxim mersul la consum.

În ansamblu, după două bucle alergate diferit, la predarea vehiculului acesta mai avea un nivel de energiei în bateria de acumulatori de fix 30% și 62 kilometri disponibili până la descărcarea completă (după ce cu bateria 100% afișase 215 km). Ceea ce se traduce simplu prin depășirea pragului psihologic de 200 km chiar și în cazul în care nu am urmărit neapărat asta. Nu e mult, just, dar este ideal pentru un automobil cu baterie de 26,8 kWh (capacitate utilă) care nu se vrea în niciun caz a fi atlet de cursă lungă.

e-charge, prima rețea de stații de încărcare înființată în România, deține în acest moment peste 800 de puncte de încărcare în toată țara (împreună cu partenerii săi). Detalii aici

Cât de repede se încarcă la prize AC și DC?

În ceea ce privește încărcarea, de la stațiile DC (atenție la cum configurați mașina) se poate trage cu o putere maximă de 30 kW. Personal, nu înțeleg Spring-urile care nu sunt configurate și cu port pentru încărcare rapidă. Modificarea, minusculă, ce-i drept, se regăsește în privința porturilor de încărcare AC, de unde Spring poate absorbi energie cu maxim 7 kW/oră (o mică îmbunătățire comparativ cu evoluția anterioară). Asta înseamnă că de la un wallbox casnic (sau de la spațiul de parcare) corespunzător ai putea să-i faci plinul unui Spring nou în 4 ore.

Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?

Aș începe cu orașul pentru că, în premieră, avem disponibil modul B despre care am amintit mai sus. Acesta ajustează puțin modul de condus și poate ajuta destul de mult la decelerările anticipate. Adaptarea la el va face bine și bateriei și calmului de la volan. Tot în oraș se va aprecia noul sistem de direcție, moale și ușor de manevrat cu efort minim, iar manevrele de parcare se vor face cu ușurință. Denivelările scurte, gropi, șine de material rulant, diferențe de nivel sau limitatoarele de viteză de pe carosabil sunt dovedite mai plăcut auditiv, dar și ca senzație generală din interior. Deci gradul de confort sporește, iar faptul că încă discutăm despre un automobil de sub o tonă (984 kg în echipare Extreme) îl face să fie de-a dreptul fâșneț datorită celor 65 CP până la viteze care, în mediul urban, îți pot pune în real pericol permisul de conducere. Așadar, ce-i poți cere mai mult unui automobil care se vrea a fi corect și eficient?

La drum lung, desigur, mai poți emite pretenții. În primul rând, cel puțin în cazul exemplarului testat, am sesizat un zgomot aerodinamic deranjant în dreptul geamului față. De mai multe ori am trăit cu impresia că nu l-am închis suficient pe acesta, dar nu era cazul. Altfel, suficient de confortabil, cu ruliu prezent imediat, numai bine să nu-ți permită să te încrezi fals în anvelopele care nu permit a fi abuzate prea dinamic, cu resurse absolut decente dacă nu exagerezi peste 100 km/h. Căci, da, autostrada încă rămâne un teritoriu pe care Spring se simte stingher.

Am spus-o și mai devreme, o repet în contextul dinamic, călcâiul lui Ahile mi s-a părut a fi noul sistem de direcție, nu suficient de bine optimizat pentru model. Poate, pe viitor, se va mai lucra la acest aspect. Pe de altă parte, tot el asigură o rază de bracaj de doar 4,8 metri, ceea ce nu-i deloc de trecut cu vederea în aglomerările urbane înghesuite.

Cum ți se pare designul exterior?

Sincer-sincer, foarte reușit. Sigur, nu discutăm despre arta designerilor italieni aici, ci despre o Dacia care trebuie să fie, în primul rând, rațională. Iar pentru aceste premise aș aplauda reușita celor care semnează versiunea finală a noii Dacia Spring. Personal, nu-mi place faptul că s-a renunțat la barele de amarare de pe plafon, încă le caut obișnuit de la evoluția anterioară, dar acesta este un detaliu care, fac pariu, multora le va fi scăpat deja.

Jantele de 15 inch (în cazul versiunilor de 65 CP) se integrează mai bine în peisaj și îi conferă o alură mai îngrijită. Farurile cu tehnologie LED și stopurile unite de elementul de design negru, din spate, îmbracă inspirat părțile anterioare și posterioare. Iar logo-ul și branding-ul Dacia pur și simplu sar în ochi. Ce curaj frumos.

Peste toate, Spring are și mai multă personalitate acum, după ce a primit încă două noi nuanțe de caroserie care îl fac să se simtă și mai prețios – Beige Safari și Brick Red. Versiunea Beige arată pur și simplu minunat, după gusturile mele. Ambele spoilere pot integra elemente ce propun un joc grafic interesant, care amintește de lumea stickerelor auto; tot acolo se poate remarca un loc dedicat versiunii de Spring pe care o ai în față, un detaliu ingenios.

Cum sunt materialele la interior?

Oameni buni, doar n-o să vă așteptați să laud materialele dintr-un Spring. Căci, în esență, sunt materiale de buget, dar care au rolul de a fi, în primul rând, trainice. Dar pot lăuda ingeniozitatea designerilor. Încă o dată. Chiar dacă texturile sunt, în mare parte, dure și nu foarte prietenoase la atingere, jocul de forme și de elemente, chiar culorile care compun planșa de bord, toate conlucrează la un aspect îngrijit și la polul opus față de ceea ce știai până acum că oferă Spring.

Volanul este nou, decent la atingere (aici era loc de mai bine) și integrează mai multe comenzi. Faptul că ecranul tactil grupează alte comenzi esențiale, dar și că a apărut un nou selector pentru transmisie (unul care-mi amintește de Volkswagen Golf, mult mai bine integrat decât cel rotativ din trecut) crește și mai mult percepția despre saltul de calitate efectuat.

Revenind la ecranul care domină consola centrală cu dimensiunea sa de 10 inch, mi se pare o opțiune esențială pentru modul în care se prezintă, în ansamblu, interiorul. Aștept să văd un Spring și fără el, dar sunt deja convins că va fi prea golaș. Altfel, concluzionând, iată că se poate ca și atunci când abuzezi de mult material plastic să o faci chiar cu stil. Trebuie doar puțină imaginație, iar Dacia nu s-a temut.

Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.

Aici e un pic de rumegat. Aș judeca spațiul în ansamblu, incluzând pasagerii. Dacă pornesc de la banchetă, clar nu m-aș simți confortabil pe distanțe lungi. Sau ar trebui să mai slăbesc nițel ca să stau cât de cât confortabil în spate. La volan și în dreapta e mai bine, cu mențiunea că pentru șofer încă e o problemă contraaripa care jenează piciorul stâng, înlocuind ceea ce ar fi trebuit să fie o pedală falsă mult mai confortabilă. Dar, totodată, trebuie să laud că măcar pe verticală, volanul poate fi reglat, ceea ce îmbunătățește destul de mult găsirea unei poziții decente la volan.

Judecând după datele furnizate de Dacia, cu cei 37 km rulați, în medie, pe zi, cu un Spring, clar nu m-aș putea plânge de nimic. Însă dacă urmărești forumurile posesorilor din România, care au destule povești despre concedii și escapade lungi cu modelul, ei bine, acolo nu m-aș putea regăsi. Eu înțeleg altfel confortul pe care mi l-aș dori la deplasări care însumează sute de kilometri.

Despre spațiile de depozitare îndrăznesc să afirm că sunt lăudabile pentru dimensiunile exterioare, care au rămas zgârcite. În portbagaj poate fi stocat un volum util de 308 litri; dacă n-ai pasageri în spate, dar trebuie să cari ceva mai mult volum, ajungi până la 1.004 litri cu bancheta pliată. La asta se adaugă și 35 litri de stocare interpretați în felurite locuri și lăcașe prin mașină, în special în partea din față. Pe anumite piețe se va comercializa și versiune cargo, din start fără banchetă, care va putea căra până la 382 kg și un volum total de 1.085 litri.

O chestie foarte faină este montarea unor prize care facilitează dotarea cu accesorii suplimentare (sistemul YouClip, dezvoltat de Dacia, despre care cred că ați mai citit). Nu se știe niciodată când veți îmbogăți habitaclul cu un suport suplimentar sau o lampă detașabilă care poate fi foarte utilă.

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Am anticipat puțin și am explicat situația spațiului în paragrafele de mai sus. Oficial, încap patru pasageri, doar că e bine ca în spate să stea cei mai firfirei. Sau, dacă nu e cazul, să se circule pe distanțe cât mai scurte. Pentru copii nu e o problemă mare, căci se vor strecura mai ușor între banchetă și spătare, însă nici pentru ei nu ar fi o fericire la drum lung. Pe de altă parte, dacă discutăm despre copii care călătoresc încă în scaune speciale de transport, Spring poate fi excelent la capitolul spațiu.

În mod ironic, în ciuda tuturor glumelor efectuate pe seama noastră, la testul cu Spring l-am avut coleg, exact ca la cel cu Mazda MX-5, pe Dan Scarlat de la TopGear. Ei, nici că se putea mai bine să cuplezi un tip de 1,93 metri cu unul de vreo 100 kg și totuși, iată, ne-am descurcat cu brio și nici măcar n-a fost rău. E drept că în spatele nostru n-ar fi stat nimeni mai confortabil decât ceva bagaje pe banchetă.

Așadar, în cazuri extreme se poate și cu patru adulți, dar e ideal să fie doar doi; cinstit vorbind. Ceea ce justifică întocmai rolul de automobil perfect pentru navete scurte în jurul marilor orașe.

Cât de sigură este? A testat-o EuroNCAP?

Acest Spring este mult prea nou ca să fi ajuns deja la baza de testare NCAP, însă putem anticipa o evoluție a rezultatului cumva necinstit al precedentului model care, din pricina lipsei unor sisteme de siguranță complementare celor pasive a obținut un punctaj de o stea.

Citez încă o dată din datele oficiale Dacia: „Noile sisteme de asistență la conducere (ADAS) se adaugă echipamentelor disponibile pe noul Spring pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranță (GSR2): frânarea automată de urgență (cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor), recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii  de circulație, sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență (eCall).”

Sună bine în perspectiva unei testări Euro NCAP mult mai prietenoasă cu Spring. Asta dacă se va întâmpla. În general, modelele lansate la jumătatea carierei (a se citi facelift) ajung mai greu pe bancul de testare al belgienilor.

Și să nu uit. Salut pe această cale introducerea butonului „My Safety”, care-ți permite o configurare personală a sistemelor de asistență. Ca să traduc mai simplu, la doar un buton distanță poți dezactiva toate alarmele enervante de depășire a limitelor de viteză și a altor situații. Știu că par utile, însă doar până în punctul în care te scot din sărite pe parcursul a doar câtorva kilometri.

Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

N-aș putea spune că un model precum Dacia Spring te poate fascina, ar fi exagerat, dar mi-a plăcut în mod special ușurința în utilizare a sistemului multimedia. Propune o grafică bună și o navigare facilă prin meniu, se mișcă rapid, are butoane fizice integrate inteligent (deasupra) pentru volumul sistemului audio, permite conectare facilă cu terminalele mobile și este suficient de mare (10 inch) pentru a putea schimba total aspectul interiorului. Media Nav Live este oferit standard în echiparea Extreme și opțional în echiparea Expression.

Simplu și inteligent, chiar ca Dacia.

De asemenea, în cazul unui utilizator de Spring va putea fi de efect sistemul V2L bidirecțional, adică un încărcător care poate fi folosit și ca interfață de energie (sursa fiind bateria de acumulatori a mașinii) pentru a putea alimenta diferiți consumatori printr-o priză tradițională de 220 V/16 A. Spre exemplu, poți alimenta un aspirator mai eficient decât unul de mașină sau poți utiliza un espressor. Sau poți încărca un laptop. Sau mai găsiți voi idei, sunt convins.

Ai simțit că-i lipsește ceva?

Se prea poate ca în cazul evoluției anterioare să fi lipsit consilierii de vânzări care să fi înțeles corect scopul lui Spring și pe care să-l explice, la rândul lor, corect celor care au achiziționat modelul. După atâta timp ar fi mai trist să nu se fi învățat din scăpările trecutului și indiferent de încăpățânarea celui care pune banul pe masă să nu i se explice transparent cum este viața cu un model precum Spring.

Cred că doar atât i-ar lipsi lui Spring să continue succesul reportat deja.

Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?

Cred că e limpede deja că mie mi-a plăcut mult echiparea de top – Extreme (65 CP). De ea te poți apropia dacă pui la bătaie minim 19.900 euro, cu TVA (fără niciun fel de bonificație). Prețul de pornire este cu 3.000 de euro mai mic, dar se aplică doar motorizării de 45 CP (echipare Essential). Intermediar, cu 18.900 euro (cu TVA), pleci acasă cu o Dacia Spring Expression.

Acum, să spicuim puțin din dotările celor trei niveluri de echipare:

Dacia Spring Essential: tablou de bord digital (7 inch), volan cu trei brațe reglabil pe înălțime, servodirecție, sistem multimedia Media Control cu port USB, limitator de viteză, funcție cruise control, comandă radio pe volan, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri față electrice, asistență la parcarea cu spatele, priză 12 V.

Dacia Spring Expression: motor de 65 CP, jante cu dimensiunea de 15 inch, sistem de climatizare manual (suplimentar față de nivelul de echipare Essential).

Dacia Spring Extreme (suplimentar): elemente decorative interioare și exterioare de culoarea Copper Brown, oglinzi retrovizoare electrice, geamuri electrice spate, sistemul multimedia Media Nav Live (2 porturi USB, conectivitate wireless Apple CarPlay și Android Auto), încărcător bidirecțional V2L.

Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?

Pentru fix ceea ce este, rațional, un vehicul care poate acoperi unele nevoi pragmatice și care, în cazul calificării pentru bonificațiile sistemului Rabla Plus, poate fi chiar accesibil în 2024.

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

E o critică fără sens, dar mă enervează că nu există un mod P(ark) pentru „transmisie”. Așa că trebuie să te obișnuiești să dibuiești (uneori răspunde mai greu) modul N de la selectorul transmisiei, pe care îl vei cumula cu frâna de mână clasică. Se putea mai eficient de atât chiar și pentru un automobil „Made in China”.

Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?

Îmbrac volanul într-un material mai plăcut la atingere. Știu că Dacia a renunțat la piele, știu că e un detaliu până la urmă, dar este locul în care simți cel mai mult calitatea materialelor atunci când conduci.

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…

…înțelegi că prețul de achiziție este cel listat și nu cel vehiculat în cazul bonificațiilor. Dacă ți-ai făcut bine-bine temele urmărind conviețuirea cu un Spring în cazul altor temerari. Dacă ai avut deja un Spring și ești super mulțumit de el. Dacă ai nevoie de cel puțin un al doilea automobil în familie, primul fiind capabil să rezolve scenarii mai complexe de deplasare decât poate Spring.

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

…n-ai mai încărcat măcar o dată un automobil electric, trecând prin tot procesul, de la căutarea stațiilor, conectare, utilizarea aplicațiilor de energie, utilizarea aplicațiilor prin care îți anunți prezența la slot, etc. E valabil chiar și pentru cei care îl cumpără pentru a-l încărca în regim propriu. E de ajuns să fie excepții la un moment dat și să nu se lase doar cu lapte și miere.

Tu ți-ai cumpăra-o?

Locuiesc la bloc și lucrez de acasă. Asta ar presupune ca încărcările să se facă la stații speciale, ori acesta nu este tocmai un scenariu la care visez în momentul de față. Și nici n-aș concepe să atârn prelungitoare electrice de la etaj cum, din păcate, am mai pomenit. Altfel, trecând peste faza cu încărcatul, Dacia Spring îmi place foarte, foarte mult în mediul urban.

Clientul perfect al mașinii?

Perfect este cel care a legat deja o legătură cu Spring în oricare dintre formele anterioare și care nu simte nevoia de mai mult. El se va regăsi în totalitate în evoluția speciei.

La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.

Chintesența pragmatismului în ceea ce privește electro-mobilitatea cu (până la) 4 pasageri.

Fișa tehnică a mașinii

Logo Dacia

Dacia Spring facelift

BEV 27KWH 65HP EXTREME AUTO

de la 19.900 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
65 CP
Cuplu maxim sistem
113 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
65 CP
Cuplu maxim electric
113 Nm
Baterie
Capacitate brută
28.30 kWh
Putere maximă încărcare AC
7 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
13.7 s
Viteză maximă
125 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
228 km
Dimensiuni și mase
Lungime
3701 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1583 mm
Înălțime
1485 mm
Ampatament
2423 mm
Volum portbagaj
290 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1100 litri
Masa proprie
974 kg
Siguranță
Rezultat
1 stele
Preț
Preț de pornire model
19.900
Preț mașină testată
21.300 €