Test Drive: Mercedes-Benz Clasa C All-Terrain 220d

Clasa C All-Terrain este una dintre mașinile ideale pentru cei care vor un SUV, dar nu vor chiar un SUV.

Ce este și ce vrea Clasa C All-Terrain de la noi?

Este încă un model cu nume incredibil de lung (Clasa C T-Modell All-Terrain) de la Mercedes-Benz, dedicat celor care „găsesc un break convențional ca fiind insuficient pentru off-road, dar un SUV, prea înălțat”. Deci e o mașină pe care ți-ai cumpăra-o dacă vrei un SUV, dar nu vrei chiar un SUV. 

Trei lucruri noi față de generația anterioară?

Păi nu prea a existat o generație anterioară, cel puțin când vorbim de All-Terrain. Prin această versiune, Mercedes-Benz a vrut să ia o feliuță din și-așa mica plăcintă a breakurilor premium cu abilități ceva mai răsărite pentru off-road. Ce-ți pot spune însă este care sunt diferențele unui All-Terrain față de breakul convențional de la Clasa C. 

Cele mai evidente sunt cele de ordin estetic, firește: bandouri din plastic pentru extra protecție (ceea ce-i dă și un look mai dur) și o gardă la sol mărită. Cu 4 centimetri, mai precis. Ajunge la 20 de centimetri acum. Odată cu aceste noi specificații vin și două noi moduri de rulare, Off-Road și Off-Road+, cu noi parametri pentru managementul motorului și al tracțiunii. Opțional, ți-l poți comanda cu Digital Light, un sistem de iluminare suplimentară utilă pentru când te prinde noaptea pe coclauri și ai nevoie de un con de lumină cât mai larg. 

Apropo de coclauri: infotainmentul lui All-Terrain îți poate arăta informații specifice off-roadului, precum unghiul de înclinare, unghiul direcției, punctele cardinale și localizarea prin coordonate geografice.  

Cu cine se bate pe piața din România?

Audi A4 Allroad și Volvo V60 Cross Country sunt principalele motive pentru care avem acum și Clasa C All-Terrain.  

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

L-am condus pe All-Terrain în versiunea 220d 4MATIC, un mild hybrid diesel cu patru cilindri și 200 de cai-putere (220 cu funcția overboost), putere transmisă tuturor celor patru roți printr-o transmisie automată cu nouă trepte. 

Alternativa este 200 4MATIC, un mild hybrid pe benzină, tot cu patru cilindri, dar cu capacitate de 1,5 litri și cu 204 cai-putere (224 cu funcția overboost). Și acesta vine tot cu automată cu nouă trepte și cu tracțiune integrală. 

Cu toate că nu sunt fan diesel, combinația break tot-teren cu diesel mi s-a părut ideală. Sunt convins că și motorul de 1,5 litri este capabil, dar ceva-mi spune că nu este la fel de eficient la consum precum dieselul de 2 litri.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Un motor mai curat e un motor eficient. Cu formula îmbunătățită cu cinci noi compuși chimici, motorina MOL EVO Diesel Plus pune umărul la fiabilitatea motorului mașinii tale. Consum redus, emisii mai puține și extra putere indiferent de anotimp. Detalii aici

După 622 de kilometri, consumul mediu a fost de 6,2 l/100 km, în condițiile în care nu am exagerat în vreun fel cu modul Eco, dar nici cu cel Sport. Cu un rezervor de 66 de litri, cât are în versiunea extinsă Clasa C All-Terrain, ajungi să treci prin benzinărie din mia în mia de kilometri, mai ales când te întinzi la drum lung cu el. 

Cum se simte la drum?

Este absolut minunat la rulare, în ciuda faptului că nu mai are suspensie pneumatică. Cât despre garda la sol ceva mai mare — asta nu-l transformă pe All-Terrain în vreo barcă, pentru că amortizoarele nu au primit cursă suplimentară comparativ cu celelalte versiuni. Și oricum, odată ce dai de viraje, probabil că o să fii atât de încântat de direcție încât îi vei ierta oricare alt neajuns pe care-l găsești la ținuta de drum. Dar mă îndoiesc că ai avea ceva să-i reproșezi, sincer. 

Cum ți se pare designul exterior?

Cu toate că apreciez liniile elegante ale Clasei C, în versiunea T-Modell All-Terrain bifează toate căsuțele în lista preferințelor mele: este break, și are un aer mai dur. Mi l-aș configura cu pachetul estetic Night (535 €) care mai adaugă ceva accente negre la exterior? Absolut!

Cum sunt materialele la interior?

La capitolul materiale, în funcție de darea ta de mână, poți să transformi interiorul Clasei C All-Terrain într-un adevărat altar al luxului. Sună prea siropos? Probabil. Însă este adevărat, așa cum exemplarul de test mi-a demonstrat, cu vârf și îndesat. 

Însă cu cât vei plusa pe materiale mai de calitate (acolo unde poți să le îmbunătățești) cu atât mai mare va fi contrastul cu plasticele care sună a ieftin și pe care nu le poți schimba. La capitolul asamblare, Mercedes-Benz pare că și-a ieșit un pic din mână. 

Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.

Cu un portbagaj de 490 de litri, Clasa C All-Terrain se situează în același plan cu Audi A4 Allroad, iar ambele sunt cu mult în spatele lui Volvo V60 Cross Country, care are 640 de litri. În habitaclu nu vei duce lipsă de spații de depozitare pentru chestiile mărunte, iar bancheta spate se fragmentează 40:20:40; dacă o rabatezi, obții un spațiu de încărcare de vreo 1.500 de litri. A, da, corect: nota! Opt din partea mea, că altfel ar trebui să-i dau 11 lui Volvo. 

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Până la cinci, spune Mercedes-Benz, și nu ai avea de ce să nu-i crezi. Doar că tunelul median o să-l facă pe cel din spate-mijloc să nu se simtă în largul lui. Altfel, spațiul pentru genunchi și cap sunt îndestulătoare. 

Cât de sigură e? A testat-o Euro NCAP?

Versiunea All-Terrain nu a fost testată, însă fratele său de platformă (Clasa C sedan) a obținut cinci stele din cinci la Euro NCAP, cu ratinguri de 93% pentru protecția pasagerilor adulți, 89% pentru cea a copiilor, 80% pentru a participanților la trafic vulnerabili și 82% pentru sistemele de siguranță. 

Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

Știu că la un moment dat m-am întrebat unde anume a depus Mercedes-Benz efortul de feri habitaclul de sunetul motorului diesel, al cărui sunet nu a fost niciodată flatant. Însă aici nu prea-l auzi. Am bănuit că este vorba de gradul sporit de insonorizare. 

La capitolul sisteme de infotainment, grafica și funcțiile de care dispune actualul MBUX îl fac foarte captivant, cu toate că nu-mi place că s-a exagerat cu comenzile tactile. Cele de pe volan sunt foarte elegante, dar ajungi să le atingi din greșeală, ceea ce poate fi frustrant.

Însă îmi place butonul de citire a amprentei, prin care te loghezi practic la infotainmentul mașinii. Nu ești obligat să-ți faci profil, dar dacă-ți faci, mașina îți va ține minte toate preferințele.  

Ai simțit că-i lipsește ceva?

Uită-te și tu la galeria foto de mai jos și zi-mi dacă ți se pare că lipsește ceva de-acolo. Eu, unul, nu i-am găsit lipsuri. 

Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?

All-Terrain are ca punct de plecare nivelul de echipare Avantgarde, care vine cu exterior negru, jante de 17 inchi, faruri LED, tapițerie piele sintetică plus material textil, scaune cu suport lombar și încălzire, bord cu inserții argintii, consolă centrală cu inserții piano black, volan îmbrăcat în piele, climatizare automată pe două zone, oglinzi electrice, geamuri electrice, ștergătoare și faruri automate, asistent pentru faza lungă, cameră de marșarier, funcții extinse pentru MBUX, în fine, lista este îndestulătoare, astfel încât să nu-ți cadă mandibula când citești prețul de listă de aproape 60.000 €. 

Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?

Pentru că nu e SUV, dar are ce-i trebuie pentru a se preface că este. 

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

Că interiorul nu-ți dă impresia de asamblare durabilă, odinioară specifică modelelor Mercedes-Benz și actual specifică multor producători premium.

Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?

Pun mâna pe lipici. 

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…

… vrei o mașină spațioasă și confortabilă și sexy. 

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

… simți că ai un gol în viața ta pe care doar un SUV l-ar putea umple. 

Tu ți-ai cumpăra-o?

Da. Pentru estetic doar, și tot mi-aș lua-o. Dar din fericire nu este doar frumoasă, ci și capabilă. 

Clientul perfect al mașinii?

Doritor de experiență premium, stilată dar și practică. O familie cu venituri medii spre mari s-ar încadra în aceasta descriere, probabil. 

La final, descrie-mi mașina asta în 10 cuvinte.

O alternativă la SUV pe care ar fi păcat să nu o iei în calcul. 

Fișa tehnică a mașinii

Logo Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Clasa C T-Modell

2.0 C 220 D MHEV ALL-TERRAIN AUTO 4MATIC

de la 59.900 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Diesel Mild Hybrid
Sursă principală energie
Diesel
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
197 CP
Cuplu maxim sistem
440 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
9
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
1993 cmc
Putere maximă
197/145 CP/kW
Cuplu maxim
440 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
23 CP
Cuplu maxim electric
440 Nm
Baterie
Capacitate brută
0.90 kWh
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
7.8 s
Viteză maximă
231 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4755 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1841 mm
Înălțime
1494 mm
Ampatament
2865 mm
Volum portbagaj
490 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1510 litri
Masa proprie
1920 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
59.900