Cine este și ce vrea Volkswagen ID.7 de la noi?
Salonul Auto de la Frankfurt din 2019 a marcat un nou capitol în istoria Volkswagen. Brandul german a prezentat atunci ID.3, primul său model din familia de electrice ID.
La acea vreme, reprezentanții companiei vorbeau despre cea mai mare transformare din istoria Volkswagen – ceva de proporția primului Golf – și anume tranziția de la MQB la MEB, arhitectura modulară dedicată vehiculelor electrice din grupul Volkswagen.
Fast forward până în prezent. După ce a lansat pe rând ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 (doar în China) și ID.Buzz, producătorul din Wolfsburg a ajuns la al șaselea model din gama de electrice ID. Prezentat în urmă cu aproape un an, ID.7 s-a cățărat direct în vârful lanțului “electrofic” de la Volkswagen.
Trei lucruri noi importante față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?
Sedanul ID.7 este văzut de mulți drept un Passat electric, deși dimensiunile sale depășesc granițele acestui segment.
Dacă nu luăm în calcul utilitarele, ID.7 este cea mai lungă mașină construită de Volkswagen în prezent: 4.961 mm. Ca reper, noul Passat (disponibil doar în varianta break) măsoară 4.917 mm. ID.7 este mai lung chiar și decât SUV-ul Touareg (4.902 mm) și monovolumul ID.Buzz (4.712 mm). Dacă ID.7 nu este suficient de lung pentru gusturile voastre, să știți că există și o variantă de caroserie break – numită ID.7 Tourer – și apărută destul de recent în gamă.
Dar să ne oprim aici deocamdată cu măsurătorile și să spunem că ID.7 bifează câteva recorduri și premiere în gama Volkswagen:
– este primul model cu head-up display cu realitate augmentată în dotarea standard
– este cel mai aerodinamic model ID, cu un coeficient de 0,23
Ce concurenți are pe piața din România?
Lista competitorilor pentru ID.7 este destul de greu de definit, mai ales dacă te raportezi strict la dimensiunile sale. Dar dacă ne uităm la câteva trăsături tehnice asemănătoare, cum ar fi capacitatea bateriei, puterea dezvoltată și prețul plătit, putem trece în revistă modele precum Hyundai Ioniq 6, BMW i4, Mercedes-Benz EQE și Tesla Model 3. Da, știu, pestriță situația.
Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?
Dacă vrei să-ți comanzi acum un ID.7, ai la dispoziție (deocamdată) o singură motorizare și două niveluri de echipare (Pro sau Advanced).
Sedanul mizează pe un motor electric ce dezvoltă 286 CP și 545 Nm, resursele fiind livrate către roțile spate. Bateria de 77 kWh (capacitate netă) promite o autonomie maximă de 620 de kilometri. Puțin mai jos o să-ți spun și ce autonomie reală am obținut. La o stație cu puterea de 175 kW, bateria lui ID.7 are nevoie de circa 30 de minute pentru încărcarea de la 10% la 80%.
Ulterior, gama va fi completată de o variantă echipată tot cu un motor electric cu 286 CP, dar cu o baterie de 86 kWh (autonomie maximă estimată la 700 de kilometri).
Așa cum spuneam mai sus, ID.7 a primit recent și o variantă break (ID.7 Tourer). Volkswagen susține că va lansa în acest an și o versiune de top numită ID.7 GTX, care va avea două motoare electrice și tracțiune integrală. Break-ul o are deja.
Cât consumă pe bune și ce autonomie are?
Înainte să trec la cifre, trebuie să subliniez că ID.7 este una dintre electricele în care nu te uiți aproape deloc la câtă autonomie mai ai sau dacă îți mai ajunge energia să ajungi până în punctul X sau Y. Asta pentru că bateria este suficient de mare ca să parcurgi, de exemplu, ruta de la București la Cluj-Napoca (455 km) fără să faci o oprire pentru încărcare.
Într-un scenariu ideal – care să favorizeze o autonomie cât mai mare – te poți apropia de valoarea maximă indicată de Volkswagen, adică 620 de kilometri.
La finalul testului cu ID.7 (cam 50% din timp petrecut în oraș), cu climatizarea activă în majoritatea timpului, am obținut un consum de 15,9 kWh. Consumul oficial comunicat de Volkswagen este de 14 kWh.
În condiții normale de utilizare și fără să faci rabat de la confort, poți obține cu ușurință o autonomie de 500-550 de kilometri.
Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?
ID.7 este o mașină stabilă și confortabilă, acestea fiind, în ordine, principalele atribute când vorbim despre ținuta de drum. Nici nu te-ai putea aștepta la altceva când masa totală ajunge la 2.176 de kilograme.
Este o mașină solidă și silențioasă, rulează foarte bine pe orice tip de drum și reduce la minimum disconfortul pe care îl simți când treci peste denivelările mai accentuate sau peste gropile din asfalt.
Cei 286 de cai sunt suficienți pentru nevoile majorității clienților, deși n-ar fi stricat mai mult dinamism care să compenseze gabaritul lui ID.7. Te poți bucura de un zvâc mai accentuat când activezi modul de rulare Sport, dar în rest beneficiezi de un comportament predictibil.
Direcția este suficient de precisă și contribuie la sentimentul general de confort. În general, ID.7 se achită bine de sarcini, dar nu iese în evidență cu nimic spectaculos și memorabil.
Cum ți se pare designul exterior?
Limbajul de design din gama ID nu este unul care să mă facă să exclam WOW. Și e o părere strict personală. Pentru mine, ID.3 este cel mai atrăgător model din toată gama. În cazul lui ID.7 îmi place doar partea frontală și cam atât.
Cum sunt materialele la interior?
De bună și foarte bună calitate, cu excepția zonelor cu plastic de lucios, care adună praf și amprente și sunt dificil de curățat și întreținut. Sper că acel piano black va deveni cândva “o zonă interzisă” pentru Volkswagen și ceilalți producători auto.
Dacă treci cu vederea zonele lucioase unde-ți lași amprentele, materialele pe care le atingi cu precădere sunt alese cu grijă de Volkswagen pentru a-ți transmite că te afli într-un model care vrea să bată la porțile segmentului premium.
Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.
Îi dau 10 pentru că n-am simțit că-mi trebuie mai multe spații decât am avut la dispoziție. Un plus pentru căptușeala care acoperă buzunarele din portiere.
Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?
Încap cu ușurință 5 pasageri adulți. La o lungime de aproape 5 metri și un ampatament de aproximativ 3 metri, spațiul interior este generos chiar și pentru 3 adulți pe bancheta din spate.
Portbagajul de 532 de litri (ce poate fi extins la 1.586 prin rabatarea scaunelor) este mai mult decât suficient pentru bagajele unei familii cu 2 copii.
Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?
EuroNCAP a testat Volkswagen ID.7 la finalul lui 2023, iar modelul electric a reușit să obțină scorul general maxim de cinci stele:
Procentajul obținut de ID.7 pentru fiecare categorie testată:
– 95% pentru protecția pasagerilor adulți
– 88% pentru protecția pasagerilor copii
– 83% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 80% pentru sistemele de siguranță
Pe partea de sisteme de siguranță, ID.7 dispune, printre altele, de ultima versiune a sistemului Travel Assist, care oferă asistență la schimbarea benzilor pe autostradă. În plus, sedanul electric are sistemul “Exit warning” care te atenționează cu privire la potențialul unui impact cu o mașină sau un biciclist atunci când deschizi portiera.
Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?
Head-up display-ul cu realitate augmentată, disponibil ca dotare standard, este primul lucru care-mi vine în gând. Și ar mai fi sistemul de climatizare ce poate fi activat prin comenzi vocale. Nu-i o noutate în industrie, dar mi-ar plăcea s-o văd adaptată pe din ce în ce mai multe modele.
Ai simțit că-i lipsește ceva?
Reglajul electric pentru volan.
Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?
Volkswagen oferă două niveluri de echipare pentru ID.7: Pro și Advanced. Prețurile pleacă de la 52.860 de euro pentru echiparea Pro, respectiv 61.950 de euro pentru echiparea Advanced.
Echiparea Pro include standard, printre altele, jante de 19 inchi, un sistem de lumini ambientale în 10 culori diferite, volan multifuncțional încălzit, asistentul vocal IDA, faruri și stopuri LED, dar și funcții precum Travel Assist și Park Assist.
Modelul testat, în echiparea Pro, vine cu o serie de dotări opționale precum jantele Montreal de 20 de inchi, climatizare cu reglare pe 3 zone, plafon panoramic, control adaptiv al șasiului, faruri IQ Light LED Matrix, sistem audio Harman Kardon și numeroase sisteme de siguranță și asistență pentru șofer.
Astfel, prețul mașinii pe care am testat-o ajunge la 68.500 de euro.
Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?
Spațiul oferit.
Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?
Designul planșei de bord.
Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?
Reproiectez planșa de bord, introduc un instrumentar cu cadrane digitale și un ecran mai mic pentru sistemul de infotainment.
Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…
…vrei o mașină electrică de familie care oferă mult spațiu și confort.
Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…
…ești convins că te-ai simți mai bine într-un Model 3. De exemplu.
Tu ți-ai cumpăra-o?
Nu. Poate dacă aș avea stație de încărcare la bloc, dar tot n-aș fi convins.
Clientul perfect al mașinii?
Familiile cu unul sau doi copii.
La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.
Un sedan electric pentru familiile care locuiesc la casă.