Cine este și ce vrea Volkswagen T-Roc facelift de la noi?
Lansat în a doua parte a lui 2017, SUV-ul T-Roc și-a făcut repede un nume în segmentul său și a bifat vânzări consistente pentru Volkswagen până în prezent. Dacă ne uităm pe datele analizate de Jato Dynamics, T-Roc a fost pe locul al șaselea în topul vânzărilor europene din 2021, fiind al doilea cel mai căutat model Volkswagen după Golf.
Volkswagen a comercializat peste un milion de unități T-Roc în 4 ani, iar vânzările de anul trecut au fost în creștere cu 17,1% față de 2020, context prielnic pentru ca Volkswagen să lanseze un facelift al SUV-ului în noiembrie 2021. De la începutul lui 2022, T-Roc facelift poate fi comandat și în România.
Trei lucruri noi importante față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?
T-Roc facelift a beneficiat de o reproiectare a blocurilor optice, o grilă față restilizată, prize de aer repoziționate, iar rezultatul este un design mai agresiv și atrăgător.
Noutăți sunt și la interior, acolo unde găsim un nou sistem de infotainment sub forma unei tablete cu display de până la 9.2 inch, iar butoanele pentru controlul climatizării nu mai sunt butoane, ci segmente tactile.
Farurile LED sunt disponibile standard, iar T-Roc a primit și îmbunătățiri ce îi permit să ruleze semi-autonom în anumite condiții de trafic.
Ce concurenți are pe piața din România?
Segmentul lui T-Roc este unul generos, așa că și numărul rivalilor este pe măsură: Seat Ateca, Audi Q2, Renault Captur, Dacia Duster, Mini Countryman, Opel Mokka, Mazda CX-3, Nissan Juke, Hyundai Kona. În condițiile unei concurențe acerbe, T-Roc facelift reușește să se mențină în topul preferințelor europenilor.
Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?
Mașina de test a avut un TSI de 1,5 litri, cu 150 CP, cuplat cu o transmisie DSG cu 7 trepte. În gama de oferte găsești și motorizări mai puternice (190 CP pe 2,0 TSI), dar și mai slabe (110 CP pe 1,0 TSI).
T-Roc facelift oferă în continuare motorizări diesel, cu 116 CP sau 150 CP.
Având în vedere drumurile multiple pe care le-am făcut prin oraș, recomand cei 150 de cai și cutia automată.
Cât consumă pe bune și ce autonomie are?
Potrivit celor de la Volkswagen, exemplarul T-Roc facelift testat de noi consumă, în medie, 6,5 litri/ 100 km. După circa 260 de kilometri, eu am obținut un consum de 8,8 litri, cu mențiunea că o mare parte din kilometri au fost făcuți în oraș.
Rezervorul lui T-Roc facelift are 50 de litri, deci autonomia poate ajunge la peste 700 de kilometri.
Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?
Prin oraș te simți relaxat, pentru că este agil, destul de mic și ușor de parcat, iar cutia DSG este un mare plus în momentele în care ești nevoit să aștepți minute în șir în ambuteiajele frecvente.
Scurta experiență pe autostradă n-a fost una prea grozavă, în condițiile unui vânt puternic care m-a cam legănat la 120-130 km/h.
Cum ți se pare designul exterior?
Îmi place, e o evoluție în bine față de modelul pre-facelift. Are mai multă personalitate în special datorită noii părți frontale, dar și stopurile contribuie la impresia generală. Nu sunt neapărat un fan al designului propus de Volkswagen, dar culmea e că T-Roc are o siluetă reușită.
Cum sunt materialele la interior?
Găsești destul plastic dur la interior, iar acel piano black încă este prezent într-o proporție destul de mare. Dar finisajele sunt bune, se simt îmbunătățirea și atenția mai mare acordată interiorului.
Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.
9, pentru că mi-ar fi plăcut mai mult spațiu în cotieră și în buzunarele din portiere. Am apreciat spațiul din fața levierului automatei, unde poți să-ți lași telefonul, cheile casei sau alte mărunțișuri.
Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?
Încap lejer patru pasageri adulți, așa că poți să pleci liniștit cu prietenii la un drum mai lung, fără ca nimeni să se plângă de dureri de spate sau de picioare.
Portbagajul are un volum de 445 de litri, iar dacă rabatezi bancheta din spate poți obține până la 1290 de litri de spațiu de încărcare.
Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?
T-Roc a obținut cinci stele la testul Euro NCAP, cu rating de 96% pentru adulți, 87% pentru copii, 79% pentru pasagerii vulnerabili și 71% la capitolul tehnologii de siguranță. Testul a fost făcut în 2017, când a debutat modelul pe piață, iar Euro NCAP nu a repetat testul pentru T-Roc facelift. Însă te poți aștepta ca mașina să fie la fel de sigură în cazul unui impact.
Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?
Fără să stau prea mult pe gânduri, transmisia DSG. Nu e nimic mai plăcut decât o cutie automată într-un trafic infernal precum cel din București. T-Roc facelift nu este chiar genul de mașină memorabilă, dar este o mașină practică, bine construită, ce oferă cele mai importante tehnologii de care ai nevoie la ora actuală.
Ai simțit că-i lipsește ceva?
Nu neapărat, dar mi-ar fi plăcut ca interiorul să aibă un aer mai puțin sobru.
Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?
Pentru această motorizare, prețurile variază între 29.200 € și 32.600 €. Versiunea pe care am testat-o costă aproape 35.100 €, preț ce include TVA și dotări opționale. Lista de dotări standard include, printre altele, faruri LED Top, jante de aliaj de 17 inch, cruise control adaptiv sau climatizare pe două zone.
Prețul de pornire pentru T-Roc facelift este de 24.535 €, pentru motorul de un litru TSI și 110 cai (echiparea Life).
Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?
Pentru combinația reușită dintre motorul TSI de 150 CP și cutia automată DSG.
Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?
Acel plastic lucios pe care designerii se încăpățânează să îl păstreze în habitaclu.
Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?
Simplu. Elimin tot ce înseamnă plastic lucios și piano black la interior.
Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…
…vrei un SUV subcompact care să fie ușor de manevrat prin oraș, dar și suficient de confortabil la drum lung.
Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…
…nu ești dispus să plătești în plus pentru un SUV mic, dacă un hatchback precum Polo îți este suficient.
Tu ți-ai cumpăra-o?
Nu, sunt mulțumit cu mașina pe care o conduc în prezent (segmentul lui Polo) și nu simt nevoia de spațiu suplimentar. Recunosc că nici prețul lui T-Roc facelift nu mă încântă.
Clientul perfect al mașinii?
Familie cu copil care are de făcut drumuri prin oraș și care merge uneori în excursii la final de săptămână.
La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.
Unul dintre cele mai atractive SUV-uri mici.